به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,426
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 12,094
بازدید ماه: 33,064
بازدید کل: 23,694,886
افراد آنلاین: 18
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
894 - خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۲/۱۰/۰۲

 خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و ....

   ۱۴۰۲/۱۰/۰۲


عصبانیت اسرائیل از محکومیت سریع حمله تروریستیدر ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل 
 
 عصبانیت اسرائیل از محکومیت سریع حمله تروریستی در ایران از سوی شورای امنیت  سازمان ملل+فیلم - ایرنا 
برت جاناتان میلر، معاون نماینده دائم رژیم اسرائیل در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل پس از تصویب قطعنامه کمک‌رسانی فوری به غزه گفت که یک هفته پیش جیش‌العدل حمله‌ای تروریستی به نیروهای پلیس ایران انجام داد که ۱۱ نفر شهید شدند و شورای امنیت «یک روز بعد»، این حمله را محکوم و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.
این دیپلمات اسرائیلی با ادعای اینکه تروریسم باید محکوم شود، در یک فرافکنی بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به جنایات تل‌آویو در طول چند دهه علیه فلسطینیان و حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از این رژیم به ویژه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون که به تلافی عملیات طوفان‌الاقصی در حال بمباران مردم نوار غزه است، از شورای امنیت به دلیل محکوم نکردن حماس بشدت انتقاد کرد و به این شورا تاخت.
چرا شورای امنیت حمله تروریستی در ایران را سریع محکوم کرد؟
عصبانیت نماینده رژیم اسرائیل از شورای امنیت در واقع، به دلیل محکومیت سریع حمله تروریستی راسک بود.
۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، ۱۱ نفر از نیروهای فراجا به شهادت و در مقابل تعدادی از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شد و در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شد.
امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل صبح همان روز به وقت محلی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس دوره شورای امنیت با محکوم کردن حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران فورا از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.
ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فورا از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند. این درخواست با موضع ثابت و روشن دبیرکل و همچنین رویه ثابت شده شورای امنیت که به طور مداوم از طریق قطعنامه‌ها تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به رسمیت شناخته و مجددا تایید کرده است، همسو است.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین در نامه خود گفت: جمهوری اسلامی ایران این‌گونه اقدامات منفور و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم می‌کند و بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولین آن تاکید می‌کند. جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ثابت قدم است.
سفیر ایران در نامه خود به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل از آنها خواست که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت شود.
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل شامگاه جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای گفت: سازمان ملل حمله امروز به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران را که گروه «جیش‌العدل» مسئولیت آن را برعهده گرفته و بر اساس گزارش‌ها دست‌کم ۱۱ کشته برجای گذاشت، به شدت محکوم و بر لزوم محاکمه عاملان این حمله تاکید می‌کند.
دوجاریک تصریح کرد: سازمان ملل متحد به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقا تسلیت می‌گوید و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کند.
یک روز بعد، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی نامه سفیر ایران در سازمان ملل، حمله تروریستی بزدلانه گروهک جیش‌العدل به مقر فرماندهی پلیس در راسک استان سیستان و بلوچستان ایران را به شدت محکوم و بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان‌دهندگان، تامین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید کردند.
شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی (۲۵ آذرماه) در بیانیه‌ای مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو و بار دیگر تاکید کردند: «تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، یکی از جدی‌ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین‌المللی است.»
قطعا صدور سریع بیانیه از سوی شورای امنیت سازمان ملل با توجه به اینکه روز جمعه (روز وقوع حمله تروریستی راسک) آخرین روز کاری هفته در آمریکا است و نیز با توجه به شرایط موجود بین‌المللی که بمباران نوار غزه در اولویت دستور کار همه جهان از جمله سازمان ملل است، کار بسیار دشواری بود که جز با تلاش دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در نیویورک میسر نبود.
به گزارش فارس، اما رژیم اسرائیل که به دلیل بمباران مردم بیگناه غزه در حال از دست دادن حمایت افکار عمومی جهانی است و همچنان به تلافی حمله غافلگیر‌کننده نیروهای مقاومت فلسطینی از جمله حماس در عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر در حال کشتار فلسطینیان است، از شورای امنیت نیز به رغم حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا به‌عنوان عضو دائم این شورا و دارای حق وتو، عصبانی است.
در حمله تروریستی «بزدلانه» به مقر پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ آذرماه ۱۴۰۲ که گروه «جیش العدل» مسئولیت آن را برعهده گرفت و ۱۱ مامور پلیس ایران شهید و ۸ نفر دیگر مجروح شدند.
 
عملیات پیچیده پیش از انهدام یا توقیف کشتی‌های صهیونیستی
هشدار الحوثی به آمریکا درباره هرگونه اقدام علیه یمن - ایرنا | خبر فارسی
هدف‌گیری یا توقیف چند کشتی و نفتکش متعلق به صهیونیست‌ها در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، به خودی خود آن‌قدر اهمیت داشت که موجب مغفول ماندن بخش بزرگ‌تر ماجرا شد.
انصار‌الله یمن ظرف چند هفته اخیر، شماری از کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف‌گیری و منفجر کرد و یا به توقیف آنها پرداخت. دیروز هم شرکت انگلیسی امنیت دریایی موسوم به «آمبری» اعلام کرد که یک کشتی تجاری مرتبط با اسرائیل در ۲۰۰ کیلومتری سواحل غربی هند، هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. این حمله در آب‌های دریای عرب روی داد اما آتش‌سوزی در این ‌تانکر حامل محصولات شیمیایی به خدمه آسیبی نرساند. این کشتی که با اسرائیل مرتبط بود آخرین‌بار با عربستان سعودی تماس گرفته بود و در زمان حمله عازم هند بود.
به گزارش بلومبرگ، طی هفته جاری تنها ۳۰ نفتکش از تنگه باب‌المندب عبور کرده‌اند که نشان‌دهنده کاهش ۴۰درصدی نسبت به متوسط عبور از این تنگه طی سه هفته پیش از آن است.
نکته مهم‌تر از هدف‌گیری یا توقیف کشتی‌ها و نفتکش‌های مذکور، شناسایی و رهگیری دقیق آنها در نقاط دور و نزدیک است؛ چنان که برخی از این کشتی‌ها از فاصله چند صد کیلومتری- و احتمالا بالای هزار کیلومتر- هدف‌گیری دقیق شده‌اند. به بیان دیگر اطلاعات عملیات حملات و جمع‌آوری دقیق داده‌ها، مهم‌تر از اصل عملیات است.
در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، حملات سایبری بسیار پیچیده‌ای به مراکز راهبردی، امنیتی و اقتصادی رژیم صهیونیستی و متحدان آن انجام شده و اطلاعات بسیار ذی‌قیمتی را در اختیار مهاجمان قرار داده است. اغلب این عملیات بدون برجا گذاشتن کمترین ردپایی انجام شده و صهیونیست‌ها بعضا تا سال‌ها از اصل نفوذ و جمع‌آوری اطلاعات سرّی توسط دشمنان بی‌خبر بوده‌اند. تنها بخش کوچکی از این‌گونه عملیات‌های لو می‌رود.
دست بر قضا و به عنوان یک تصادف همزمان، دیروز یک شرکت تخصصی فعال در زمینه تهدیدهای سایبری عنوان کرد که شبکه مهاجمان سایبری تحت عنوان «سایبر طوفان»، اطلاعات ۴۹ شرکت اسرائیلی را هک کرده است.
وبگاه «سایبرنیوز» به استناد گزارش شرکت «فالکون‌فیدز‌آی‌او» گزارش داد که «سایبر طوفان» با رخنه اطلاعاتی در داده‌های یک شرکت میزبانی خدمات وبگاه‌ها توانسته است داده‌های این شرکت‌ها را هک کند. به گفته محققان «فالکون‌فیدز‌آی‌او»، در هفته‌های اخیر ۴۹ شرکت اسرائیلی از جمله سازمان نوآوری اسرائیل، تویوتا اسرائیل، وزارت رفاه و امنیت اجتماعی اسرائیل، شرکت اسرائیلی امنیت سایبری و شرکت اطلاعات جغرافیایی «مکس» هک شدند.
شرکت «فالکون‌فیدز‌آی‌او» می‌افزاید: برخلاف تصور عمومی، مهاجمان سایبری همه این شرکت‌ها را به صورت جداگانه هک نکرده‌اند. در عوض، آنها یک شرکت میزبان به نام «سیگنچر-آی‌تی» را هدف قرار دادند و داده‌های ۴۹ شرکت اسرائیلی را به سرقت بردند. این باند سایبری مورد حمایت ایران، پس از جمع‌آوری داده‌ها، همه آنها را از پایگاه داده‌های شرکت میزبان پاک کرد.
به گفته «فالکون‌فیدز‌آی‌او» اجرای مؤثر حملات سایبری اینچنین پیچیده، سطحی از پشتیبانی و منابعی را نشان می‌دهد که معمولاً برای گروه‌های هکر مستقل در دسترس نیست و کارشناسان امنیت سایبری با توجه به سبک، اهداف و حوزه ژئوپلیتیکی که هدف قرار گرفته بر این باورند که ایران، پشت شبکه سایبری مهاجم است.
یادآور می‌شود اواخر زمستان سال گذشته، در حالی که مایکروسافت ادعا می‌کرد هکرهای به اطلاعات شرکت‌های فناوری دفاعی آمریکا و اسرائیل دسترسی پیدا کرده‌اند، شرکت امنیت سایبری اسرائیل موسوم به «پورتناکس»، هدف حمله سایبری قرار گرفت. این شرکت، صدها مشتری مهم از شرکت‌های بزرگ را تحت پوشش دارد.
40 روز قبل هم «اداره ملی سایبری اسرائیل» با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به وجود یک بدافزار از نوع وایپر در زیرساخت اینترنتی این رژیم هشدار داد و گفت که این مهاجم منتسب به ایران، به حذف داده‌های موجود در سیستم قربانی می‌پردازد.
همان ایام، رئیس پدافند سایبری رژیم صهیونیستی، نسبت به افزایش شدت حملات سایبری ابراز نگرانی کرده. گابی پورتنوی به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفته بود: من بسیار نگرانم که ایران درگیری پنهانی طولانی‌مدت خود با اسرائیل در عرصه سایبری را با حملات جدی‌تر به زیرساخت‌های ما شدت بخشد.
ادعاهای جدید کاخ سفید درباره ایران
موضع‌گیری تازه کاخ سفید درباره ایران/ جمهوری‌خواهان حمله کردند - خبرآنلاین
سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه 1 دی تلاش کرد حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ را به ایران نسبت بدهد. آدرین واتسون، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد حمایت‌های ایران همزمان با بحران غزه حوثی‌ها (انصارالله) را قادر به انجام حملات علیه مواضع اسرائیلی در دریا کرده است. او همچنین مدعی شد: «ایران می‌تواند تصمیم بگیرد این حمایت را ادامه دهد یا آن را ادامه دهد اما بدون حمایت ایران حوثی‌ها کار سختی برای شناسایی و حمله به کشتی‌های تجاری در حال تردد در دریای سرخ و خلیج عدن خواهند داشت.» نیروهای مسلح یمن در هفته‌های گذشته کشتی‌های تحت مالکیت یا تحت پرچم یا عازم اسرائیل را به دلیل حملات این رژیم در غزه هدف حمله قرار داده و از عبور آنها از طریق تنگه باب‌المندب، واقع در جنوب دریای سرخ جلوگیری کرده‌اند. 
ایران و یمن هر دو تأکید کرده‌اند که این عملیات‌ها بر اساس تصمیم مستقل گروه‌های مقاومت انجام می‌شود. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز ۱۴ آذرماه در واکنش به ادعاهای انگلیس مبنی بر ارتباط ایران با حملات انجام‌ شده در دریای سرخ تأکید کرد که گروه‌های مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند. 
کنعانی گفت: «همان‌طور که قبلاً به صراحت اعلام کرده‌ایم گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخگویی به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم کودک‌کش صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند.» به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران این گروه‌ها به تشخیص خود و بر اساس اصول و اولویتها و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند.  به گزارش فارس، مقام‌های ایران همچنین بارها توصیه کرده‌اند که کشورهای غربی به جای اتهام‌زنی به ایران اقدامات اسرائیل در غزه را محکوم کرده و تلاش خود را صرف توقف جنایت‌های جنگی علیه شهروندان و زنان و کودکان فلسطین کنند.