به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 3,775
بازدید هفته: 10,213
بازدید ماه: 103,502
بازدید کل: 24,412,384
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۲۶ شهریور ۱٤۰۳
Tuesday , 17 September 2024
الثلاثاء ، ۱٤ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
عراقچی: امیدواریم پیرو راه شهید امیرعبداللهیان باشیم ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
عراقچی:
 امیدواریم پیرو راه شهید امیرعبداللهیان باشیم
۱۴۰۳/۰۶/۱۰

‫عراقچی: امیدواریم پیرو راه شهید امیرعبداللهیان باشیم‬‎

همزمان با گرامیداشت هفته دولت، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همراه رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در منزل وزیر شهید امیرعبداللهیان، با خانواده این شهید گرانقدر دیدار کرد.
به گزارش ایرنا، عراقچی در ابتدای این دیدار صمیمانه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید امیرعبداللهیان اظهار داشت: قبل از حضور در این‌جا بر سر مزار شهید امیرعبداللهیان در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) حضور یافته و از این شهید والامقام درخواست کردیم که برای موفقیت دستگاه دیپلماسی کشور دعا کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی با یادآوری مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه و مخلصانه شهید امیرعبداللهیان در هدایت دستگاه دیپلماسی در برهه‌ای حساس، از حضور فرزند وی در مراسم معارفه قدردانی و تشکر کرد و اظهار داشت: با توجه به جای خالی شهید امیرعبداللهیان در بین کارگزاران نظام در دستگاه دیپلماسی، حضور فرزند ایشان زینت‌بخش و مکمل این مراسم بود.
وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم پیرو راه آن شهید بزرگوار باشیم و در مسیر سربلندی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.
همسر و فرزندان شهید امیرعبداللهیان نیز ضمن قدردانی از حضور مسئولان دولت چهاردهم از جمله وزیر امور خارجه در منزل ایشان، برای کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در دولت چهاردهم به خصوص وزیر امور خارجه آرزوی موفقیت و سربلندی کردند.
در پایان دیدار، با اهدای لوح تقدیر از خانواده شهید امیرعبداللهیان تجلیل شد.
گفت‌و‌گوی تلفنی وزیران خارجه ایران و اردن
خبر دیگر اینکه، ایمن الصفدی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، انتخاب وی به‌عنوان وزیر امور خارجه ایران را تبریک گفت و برای ایشان موفقیت آرزو کرد.
وزیر امور خارجه اردن در بخشی از این گفت‌وگو با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش تنش‌ها در کرانه باختری گفت: لازم است تنش‌ها در نوار غزه و کرانه باختری هرچه سریع‌تر متوقف شود.
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن تشکر از تبریک همتای اردنی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگوهای سازنده‌ای با اردن داشته باشد.
عراقچی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با تداوم اقدامات جنایتکارانه خود، عامل اصلی گسترش تنش و درگیری در منطقه است، آن رژیم را بزرگ‌ترین مانع بر سر راه دستیابی به توافق پایان جنگ علیه غزه دانست و بر ضرورت اقدام مؤثر جامعه بین‌المللی به‌منظور توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از توافق مورد نظر مردم و مقاومت فلسطین حمایت خواهد کرد.
طرفین استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور را مورد تاکید قرار داده و آن را در راستای منافع دو کشور و منطقه دانستند.
ولایتی با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌و‌گو کرد
علی اکبر ولایتی وزیر اسبق امورخارجه و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل روز جمعه ۹ شهریور ماه
 ۱۴۰۳ با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
دو طرف درخصوص مهم‌ترین مسائل مربوط به تحولات منطقه‌ای و جهانی رایزنی کردند.

مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه:رژیم صهیونیستی مانع اصلی دستیابی جهان اسلام به ثبات و توسعه پایدار است
پنجاهمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی با حضور مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران، در روزهای هشتم و نهم شهریور در یائونده پایتخت جمهوری کامرون برگزار شد.
اشراق جهرمی، مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه از طرف جمهوری اسلامی ایران و به عنوان سرپرست هیئت دیپلماتیک کشورمان شرکت و سخنرانی کرد.
موضوع اصلی نشست یادشده «توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ارتباطات میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی» تعیین شده بود.
به گزارش ایرنا، جهرمی در ابتدای سخنرانی خود در این نشست ضمن ابراز نگرانی عمیق و محکومیت شدید تجاوزات و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در باریکه غزه در طول یازده ماه گذشته و به‌ویژه اقدام تروریستی اخیر این رژیم در ترور شهید اسماعیل هنیه، خواستار اقدام قاطع جامعه بین‌المللی و سازمان همکاری اسلامی در توقف فوری اقدامات این رژیم به عنوان مصداق بارز جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی گردید و بر ضرورت پاسخگو ساختن رژیم صهیونیستی در قبال جنایات ارتکابی تاکید کرد.
نماینده جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به لزوم توجه به ریشه‌های ناامنی و بحران‌آفرینی در منطقه غرب آسیا تاکید کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی مانع اصلی دستیابی جهان اسلام و کشورهای منطقه به ثبات و توسعه پایدار است و اقدامات و سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده این رژیم مانعی اساسی برای همکاری میان کشورهای اسلامی و ایجاد همگرایی اقتصادی منطقه‌ای بین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به‌شمار می‌رود.
مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود دیدگاه و سیاست‌های دولت جدید جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همگرایی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان را تبیین نمود و با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیکی ایران در کریدورهای منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ظرفیت عظیم بنادر تجاری ایران در دریای خزر، خلیج‌ فارس و دریای عمان و همچنین شبکه گسترده ریلی، ظرفیت بالای ترانزیتی کشورمان برای اتصال کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را تشریح کرد.
وی همچنین ضمن تقبیح تحریم‌های اقتصادی و به‌ویژه اقدامات زورمدارانه یک‌جانبه که در مغایرت با اصول و قواعد حقوق بین‌الملل بر تعدادی از کشورهای در حال توسعه تحمیل شده و می‌بایست از سوی همه کشورها مردود شمرده شوند، تحریم‌ها را مخل ثبات اقتصادی و مانعی اساسی برای توسعه و دسترسی به منابع و فن‌آوری دانست.
نماینده کشورمان در خاتمه بر تعهد خلل‌ناپذیر جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و پیشرفت جمعی کشورهای عضو تاکید و بر آمادگی کشورمان برای همکاری با سایر کشورهای اسلامی برای پیشبرد اصول و اهداف مشترک تصریح نمود.
لازم به ذکر است که در این نشست بیش از یکصد قطعنامه سازمان همکاری اسلامی در زمینه موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و مالی به تصویب شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی رسید که دو قطعنامه محکومیت حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق و تقویت همکاری‌های چند‌جانبه کشورهای اسلامی در جغرافیای این سازمان که توسط کشوزمان پیشنهاد شده‌ بود نیز از جمله مصوبات این نشست به‌شمار می‌رود.
همچنین به پیشنهاد کشورمان موضوع حمایت قاطعانه از مفاد سند مصوب نشست فوق‌العاده اخیر کمیته اجرائی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی که بنا به درخواست کشورمان اخیراً در جده برگزار شد، از جمله محکومیت ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و نخست‌وزیر اسبق فلسطین در بیانیه پایانی نشست وزیران امور خارجه گنجانده شد.
هیئت نمایندگی کشورمان علاوه‌بر موارد پیش گفته، موارد متعددی از پیشنهادات و اصلاحات را در پیش‌نویس بیانیه پایانی مطرح کرد که کلیه آنها با اجماع به تصویب رسیدند.
پنجاهمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی عصر جمعه نهم شهریور‌ماه ۱۴۰۳ به کار خود پایان داد.
 
 
 اجلاس سران بریکس با حضور پزشکیان در روسیه برگزار می‌شود
داود میرزاخانی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان روسیه، در دیدار با «کروف گازینور»، دستیار رئیس‌جمهوری تاتارستان، در خصوص روابط دوجانبه و هماهنگی اجلاس سران بریکس به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.
گفتنی است، شانزدهمین اجلاس سران بریکس از ۱ تا ۳ آبان‌ماه با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و هیئت همراه در شهر کازان روسیه برگزار خواهد شد.
به گزارش مهر، پیش‌تر کاخ کرملین اعلام کرد که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران دعوت‌نامه‌ای از طرف روسیه برای شرکت در نشست رهبران گروه بریکس در کازان دریافت کرده است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه تأیید کرد که مسعود پزشکیان دعوت‌نامه‌ای از سوی مسکو برای شرکت در نشست سران بریکس در کازان دریافت کرده است.
وی گفت: از هم اکنون برای رئیس‌جمهور منتخب ایران دعوت‌نامه‌ای رسمی ارسال شده و امیدواریم آقای پزشکیان در این نشست شرکت کند. ما خوشحال خواهیم شد که او را ببینیم و رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین نیز در حال آماده‌سازی خود برای این ملاقات است.
 
 
  کنعانی ادعای حضور یک نظامی ایرانی در خاک اوکراین به منظور آموزش نیروهای روسی را تکذیب کرد

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و لزوم توقف درگیری‌ها و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات روسیه و اوکراین تاکید کرد: طرح این‌گونه ادعاهای بی‌اساس با اهداف و انگیزه‌های سیاسی خاص صورت می‌گیرد و چنین اتهام‌هایی با رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص منازعه در اوکراین مغایر است.

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۶/۱۱، ۰۶:۵۵:٤۰       بازدیدها: 53