به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 3,775
بازدید هفته: 10,207
بازدید ماه: 103,496
بازدید کل: 24,412,378
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۲۶ شهریور ۱٤۰۳
Tuesday , 17 September 2024
الثلاثاء ، ۱٤ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
در نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت مطرح شد شهید امیرعبداللهیان دیپلماتی دانشور و الگویی تمام‌عیار از یک دیپلمات مقاومت بود ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
در نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت مطرح شد
شهید امیرعبداللهیان دیپلماتی دانشور 
و الگویی تمام‌عیار از یک دیپلمات مقاومت بود 
۱۴۰۳/۰۶/۱۶

‫برگزاری اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت به‌میزبانی دمشق‬‎‫افتتاحیه اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت" در سوریه برگزار شد +تصاویر -  مشرق نیوز‬‎

نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت؛ ویژه گرامیداشت «شهید امیرعبداللهیان» با پیام رئیس‌جمهور در دانشگاه دامغان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پیام‌های صادر شده مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان و حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی به اجلاسیه قرائت شد.
پزشکیان: دولت چهاردهم حمایت و پشتیبانی کامل از مبارزات تمامی مظلومان عالم در برابر جبهه استکبار را با قدرت و تدبیر ادامه خواهد داد
رئیس‌جمهور در پیام خود به نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت ضمن تجلیل از خدمات شایسته شهید حسین امیرعبداللهیان به جبهه مقاومت،‌ بر آمادگی دولت چهاردهم برای حمایت و پشتیبانی کامل از مبارزات تمامی مظلومان عالم در برابر جبهه استکبار به‌ویژه مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد.
در پیام رئیس‌جمهور که توسط استاندار سمنان در این اجلاسیه قرائت شد، آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
فإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّه فَتَحَهُ الله لِخَاصَّه أَوْلِيَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللهِ الْحَصِينَه وَ جُنَّتُهُ الْوَثِيقَه.
جهاد در راه خدا، درى از درهاى بهشت است، كه خدا آن را به روى دوستان مخصوص خود گشوده است. جهاد، لباس تقوا، زره محكم و سپر مطمئن خداوند است. (نهج‌البلاغه/ خطبه 27)
از قریب به نیم قرن گذشته تاکنون، از بزرگ‌ترین برکات جمهوری اسلامی ایران که با صلابت و اقتدار، پرچم عدالت‌خواهی و حق‌طلبی را در جهان به دوش می‌کشد، حمایت و پشتیبانی کامل از مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و نیز مبارزات تمامی مظلومان عالم در برابر جبهه استکبار بوده است؛ که اینک نیز با زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مشارکت آحاد مسئولان در دوره‌های مختلف، با قدرت و شتابی روزافزون در حال انجام است و دولت چهاردهم نیز ان‌شاءالله همین مسیر را با قدرت و تدبیر ادامه خواهد داد.
حق‌خواهی و عدالت‌طلبی نخبگان و وجدان‌های بیدار چراغ راه تحقق آینده‌ای روشن در سایه عدالت و رفاه است
در ادامه این پیام خاطرنشان شده است: اینجانب از ابتدای حضور در دولت، از آنجا که این سیاست را منطبق بر آرمان‌های والای انقلاب اسلامی می‌دانم، حمایت بی‌دریغ خود را از مردم فلسطین و مستضعفان عالم، اعلام و بر آمادگی خود در استیفای حقوق آنان در همه عرصه‌ها تأکید نموده‌ام. برآنم که همواره در هر مسئولیت و در هر شرایطی، باید خود را موظف به عدالت‌خواهی و حمایت از حق‌طلبان و مظلومان بدانیم؛ چرا که بی‌تردید، حق‌خواهی و عدالت‌طلبی نخبگان و وجدان‌های بیدار می‌تواند چراغ راهی برای ترسیم و تحقق آینده‌‌ای درخشان و زندگی در سایه عدالت و رفاه باشد. در مسیری چنین روشن و ارزشمند، باید که تلاش‌ها و مجاهدت‌های تمامی مجاهدان به‌ویژه «مجاهدان در غربت» را ارج نهاد و خود را متعهد به ادامه راه آنان دانست.
دیپلمات مقاومت
رئیس‌جمهور ابراز داشت: در پایان شایسته است به‌ویژه یادی کنیم از شهید امیرعبداللهیان که این اجلاسیه برای تجلیل از ایشان شکل گرفته است؛ «دیپلماتی دانشور» که به حق باید او را «امیر دیپلماسی» نامید؛ «الگویی تمام‌عیار از یک دیپلمات مقاومت» که به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، به مثابه «وزیر خارجه‌ای پرکار، فعال، باابتکار، مذاکره‌کننده‌ قوی و باهوش و همچنین پایبند به مبانی و اصول»، عرصه حساس دیپلماسی کشور را در دوران تصدی وزارت امور خارجه به خوبی اداره نمود.
حجت‌الاسلام مروی: پیوند ایمان و جهاد باعث تداوم مقاومت است
حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در پیام خود به همایش مجاهدان در غربت از جهاد و مقاومت به عنوان یک توفیق بزرگ برای مجاهدان در راه حق یاد کرد و افزود: وجود مبارک و نورانی امام رضا(ع) و تمام زوایای زندگی ایشان، تجلّی جهاد، مبارزه، مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران بود. آن امام همام(ع) در هر فرصتی مقاومت در برابر ستمگر را از دست نمی‌دادند و با هوشمندی، تهدید‌های مامون عباسی که به هوشیاری شهرت داشت را به فرصت تبدیل می‌کردند.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مروی دو عنصر «ایمان» و «جهاد» را موجب تداوم مقاومت و پیروزی در مقابل استکبار دانست و تاکید کرد: هم اینک رژیم غاصب و تا بن دندان مسلح صهیونیستی که همه مستکبران از او حمایت می‌کنند در برابر مردمی مظلوم و مستضعف و گروهی اندک از مجاهدان، قریب به یک سال است که درمانده شده و روز به روز به زوال خویش نزدیک می‌شود. مقاومت مردم مظلوم غزه در برابر شدیدترین و وحشی‌ترین حملات و از دست دادن عزیزان، آیا جز با ایمان کامل به وعده الهی مبنی بر پیروزی حتمی بر مستکبران و ظالمان به دست می‌آمد؟ مگر بدون جهاد و مبارزه می‌توان این‌گونه در برابر دشمن ایستادگی کرد؟ البته به فضل الهی اکنون عرصه‌های جهاد و تلاش و مبارزه با دشمن گسترده است و جهادگران مخلص با ایمان و عمل جهادگونه خود به مبارزه مستمر مشغولند چون دشمن به توطئه دائمی خود علیه جریان حق مشغول است.
حجت‌الاسلام مطیعی: شهید عبداللهیان، شهید دیپلماسی و میدان بود
پس از قرائت این پیام‌ها، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه پاسداشت مجاهدان در غربت ۹ سال پیش از دامغان شروع شد، اظهار داشت: پاسداشت شهدای در غربت هم‌اکنون به‌صورت بین‌المللی به سوریه و مشهد رسیده است. این اقدام توسط افراد دغدغه‌مند در مسیر ترویج فرهنگ شهادت، جهاد و استقامت در کل دنیا ایجاد شد و به منصه ظهور رسانده‌اند.
به گزارش مهر، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، شهید عبداللهیان را شهید دیپلماسی و میدان معرفی و تاکید کرد: ایشان معلم اخلاق بودند و یکی از کارهای بزرگ این شهید این بود که سیاست را با اخلاق درآمیخت در حالی که برخی فکر می‌کردند اگر فردی سیاستمدار باشد، نمی‌تواند اخلاق را رعایت کند.
وی شهید عبداللهیان را فردی متخلق به اخلاق الهی معرفی کرد و بیان داشت: باید مکتب اخلاقی ایشان که جمع دیپلماسی و میدان بود، سرمشق مدیران روابط خارجه کشور قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی: عقلانیت، معنویت و مقاومت سه ضلع فتح میدان‌ها است
حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز در این اجلاسیه طی سخنانی شهید امیرعبداللهیان را یکی از پشتوانه‌های مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) معرفی کرد و گفت: اینکه سیاست در کنار اخلاق و صداقت و ادب تعریف شود، یک اصل است که شهید امیرعبداللهیان از شخصیت‌هایی است که توانست این دو مؤلفه را درهم بیامیزد.
وی بیان داشت: در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، معظم‌له شهید رئیسی را در کنار امیرکبیر به‌عنوان فردی که در دوره کوتاه مسئولیت، موفقیت بزرگ کسب کرد، مقایسه کردند. ایشان در این مدت کوتاه توانست حدنصاب جدیدی از خدمت را به‌جا بگذارد که قابل تأمل و مطالعه است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه نظام سلطه با هر نوع مقاومتی در تعارض است، خاطرنشان کرد: تنها عقلانیت، معنویت و مقاومت سه ضلع فتح میدان‌ها است.
حجت‌الاسلام رستمی: شهید امیرعبداللهیان الگویی از یک دیپلمات انقلابی بود
همچنین، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این اجلاسیه طی سخنانی اظهار داشت: شهید امیرعبداللهیان الگویی از دیپلمات انقلابی بود که برای دفاع از منافع کشور لحظه‌ای آرام نمی‌نشست.
وی خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان نشان داد که هر کسی که در جهاد همیشگی برای خدا قرار دارد، عرصه دیپلماسی عرصه‌ای برای مجاهدت برای رسیدن به قله‌های رفیع است.
سردار رادان: شهید امیرعبداللهیان عرصه دیپلماسی را عرصه قاسم سلیمانی‌ها کرده بود
سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور نیز در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت اظهار داشت: مجاهدت در غربت گویا از زمان رسول اکرم صلی الله علیه و آله نسل به نسل به ما انتقال یافته است.
وی خاطرنشان کرد: میدان و دیپلماسی باید باشد و اگر یک عرصه باشد و عرصه دیگر نباشد کار پیش نمی‌رود، میدان بدون شناخت از هنر دیپلماسی نمی‌تواند میدان موفقی باشد و دیپلماسی بدون شناخت و اعتقاد به میدان کامل نیست، این دو عرصه نیاز به فرمانده میدان و دیپلماسی پیدا می‌کند و فرمانده دیپلماسی باید معتقد به میدان باشد، این است که شهید امیرعبداللهیان وقتی وارد عرصه دیپلماسی می‌شود به میدان و فرمانده آن اعتقاد دارد و دیپلماسی را عرصه‌ای برای تحقق اهداف میدان می‌کند و برون داد این دیپلماسی می‌شود عملیات وعده صادق.
سردار رادان با اشاره به سخنان شهید هنیه در خصوص شهید امیرعبداللهیان که او را وزیر مقاومت می‌داند، گفت: شهید امیرعبداللهیان عرصه دیپلماسی را عرصه قاسم سلیمانی‌ها کرده بود و این عرصه را با اخلاق پیوند زده بود.
فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: شهید امیرعبداللهیان وزیر معیار بود که می‌شود به دستاوردهای او مراجعه کرد و ‌ای کاش ما هم مانند او بتوانیم در عرصه مقاومت به شهادت نائل آییم.
سفیر عراق در ایران: شهید امیرعبداللهیان الگویی برای مجاهدان بود
همچنین، نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر جمهوری عراق در ایران در این اجلاسیه اظهار داشت: شرکت در این اجلاسیه قدردانی از دوست عزیزم شهید امیرعبداللهیان است که من درود و سلام وزیر امور خارجه و ملت عراق را می‌رسانم.
وی با بیان اینکه من ارتباط نزدیکی با شهید امیرعبداللهیان داشتم، بیان داشت: او واقعاً یک شخصیت الگو برای ما بود، او یک فرد اخلاق مدار با پشتکار بود که این ویژگی‌ها، او را الگویی برای مجاهدان کرده بود.
سفیر عراق در ایران گفت: من از نزدیک شاهد علاقه مردم به شهید امیرعبداللهیان بودم.
سفیر یمن: ایران با اقتدار در کنار مردم یمن ایستاده است
ایراهیم دیلمی، سفیر یمن در ایران نیز در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت ضمن قدردانی از مردم ایران اسلامی بیان داشت: ایران اسلامی با اقتدار در کنار مردم یمن ایستاده و این قابل قدردانی است.
وی ضمن گرامیداشت یاد شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید ایران اسلامی، افزود: ایشان موضع‌گیری ارزنده‌ای را در قبال یمن داشت.
سفیر یمن با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان یک الگو برای همه ما در شجاعت بود، خاطرنشان کرد: ایشان را یک دیپلمات شجاع و مدافع سرسخت مظلومان در جهان اسلام می‌شناسیم.
وی با بیان اینکه این شهید موضع‌گیری‌های خود در کنار مردم یمن را در دوران وزارت خود تقویت کرد، افزود: شهید امیرعبداللهیان در همه مبارزان و مقاومان، یک نوع انگیزه ایجاد کرده بود.

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۶/۱۷، ۰۷:٤۰:۰۵       بازدیدها: 44