به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 3,775
بازدید هفته: 10,233
بازدید ماه: 103,522
بازدید کل: 24,412,404
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۲۶ شهریور ۱٤۰۳
Tuesday , 17 September 2024
الثلاثاء ، ۱٤ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
وزیر کشور : یکی از تکالیف برنامه هفتم توسعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی ساماندهی اتباع خارجی است ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
وزیر کشور :
 یکی از تکالیف برنامه هفتم توسعه
در حوزه آسیب‌های اجتماعی ساماندهی اتباع خارجی است
  ۱۴۰۳/۰۶/۱۶

‫وزیر کشور: اتباغ غیرمجاز را در اسرع ‌وقت طرد می‌کنیم‬‎

وزیر کشور با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: این برنامه در حوزه آسیب‌های اجتماعی چند تکلیف را مشخص کرده است که یکی از آنها ساماندهی اتباع خارجی است که با موضوع آسیب‌های اجتماعی در‌هم تنیده است.
اسکندر مؤمنی، وزیر کشور در سفر به شیراز و دیدار با آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله وظایف اصلی وزارت کشور است که سال گذشته نیز معاونت مربوط به این موضوع تبدیل به سازمان شده است.
وی اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی شاید در لحظه به چشم نیاید اما به مرور زمان ضربه سختی را به تمام حوزه‌ها در کشور خواهد زد لذا باید توجه به رفع این آسیب‌ها را مدنظر قرار دهیم.
وزیر کشور با یادآوری اینکه آسیب‌های اجتماعی یک موضوع بین بخشی است، گفت: کارهای اصلی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید برای مردم آگاهی‌بخش و ایجابی باشد.
مؤمنی بر ضرورت تدوین برنامه مشخص و مدون با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در این حوزه تأکید کرد و افزود: در این حوزه با برنامه پیش خواهیم رفت تا بتوانیم موضوع آسیب‌های اجتماعی را ساماندهی کنیم.
وی همچنین به برنامه توسعه هفتم کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برنامه هفتم توسعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی چند تکلیف را مشخص کرده است که یکی از آنها ساماندهی اتباع خارجی است که با موضوع آسیب‌های اجتماعی در‌هم تنیده است.
وزیر کشور با بیان اینکه کشور توان پذیرش این همه مسافر و میهمان را ندارد، افزود: حتی یک خانه هم گنجایشی برای پذیرش میهمان دارد و بیش از ظرفیت آن، هم صاحب‌خانه و هم میهمان را آزرده می‌کند، بنابراین در اسرع وقت اتباع غیرمجاز را طرد می‌کنیم زیرا وجود اتباع غیرمجاز باعث شده علاوه ‌بر ایجاد مشکلات، فرصت‌های شغلی زیادی هم توسط این افراد گرفته شود که این مسئله هم در بازدید از محله سنگ سیاه شیراز به‌خوبی مشهود بود.
مؤمنی تأکید کرد: سیاست کلان ما عمل به چشم‌اندازهای رهبری، قانون اساسی و اجرای برنامه هفتم توسعه است تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش فارس در حوزه‌های مختلف گفت: فارس دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور است و دولت هم تلاش می‌کند تا در حد توان خود به همه استان‌ها از جمله فارس کمک کند.
وزیر کشور با بیان اینکه دولت بر ضرورت وفاق و همبستگی ملی در تمام جلسات خود تأکید دارد، افزود: رئیس‌جمهور معتقد است که باید همه مردم و تفکرات مختلف باید در اداره کشور نقش داشته باشند چرا که بر ضرورت رعایت عدالت تأکید دارد لذا همه باید در برنامه‌ریزی و ایجاد فرصت‌های برابر تلاش کنیم.
  پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد سریعا تعیین تکلیف شود
سردار اسکندر مؤمنی، وزیر کشور در آیین آغاز عملیات اجرائی فاز دوم و سوم بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی در شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) و همچنین قدردانی از مدیران شهری شیراز و استان فارس گفت: امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وفاق ملی است که با تدبیر رئیس‌جمهور چهاردهم گام اول آن در تشکیل دولت وفاق ملی برداشته شد.
وی افزود: این آغاز کار است و برای تحقق همبستگی ملی و پیشرفت همه‌جانبه مؤلفه‌های دیگری هم نیاز است که یکی از مهم‌ترین آن کارآمدی و خدمت به مردم است و همه مسئولان باید تلاش کنند که زندگی روزمره و کاری مردم با آرامش همراه باشد.
وزیر کشور همبستگی ملی را با شعار محقق شده ندانست و گفت: همه باید در رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت زندگی آنها تلاش کنند که این به‌ویژه برای مسئولانی که در کرسی خدمات شهری نشسته‌اند اهمیت بیشتری دارد.
مؤمنی با اشاره به اینکه حفظ کرامت همه مردم با هر نژاد، قومیت و تفکری و احترام به آنها ایجاد هم‌افزایی می‌کند تصریح کرد: خدمت‌رسانی به مردم باید با احترام و کرامت شهروندی همراه باشد. وی تاکید کرد: رعایت عدالت و فرصت‌های برابر برای همه مردم و مناطق مختلف باید در دستور کار دستگاه‌های خدمات‌رسان باشد، عمدتا خدمات در شهرهای بزرگ و یا مناطق خاص متمرکز شده که باید این رویه اصلاح شود.
وزیر کشور به بازدید یکی از مناطق اطراف حرم شاهچراغ اشاره کرد و گفت: در بازدید امروز مشاهده کردم که تغییرات و اصلاح و بهسازی کالبدی صورت گرفته است، توسعه رفاه و پیشرفت و ایجاد خدمات مختلف نیاز همه مردم است.
مؤمنی یکی از مشکلات بزرگ کشور را پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و گفت: پروژه‌های با سه دسته شامل نیمه‌تمام جاری که در حال تکمیل است می‌شود ولی برخی راکد و بخشی دیگری نیز سال‌ها تعطیل و فراموش شده است که باید این پروژه‌ها دسته‌بندی و بر اساس اهمیت به عنوان پروژه پیشرانه در اولویت کار قرار گیرد.
وی اظهار کرد: بعضی پروژه‌ها درصد پیشرفت بالایی دارند و نیازمند اندک اعتباری برای افتتاح است که باید به جد دنبال و تعیین تکلیف شود.
وزیر کشور گفت: امروز پروژه‌هایی با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در شیراز به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیز عملیات اجرائی آن آغاز شد.
مؤمنی افزود: اگر این پروژه‌ها در موعد مقرری که اعلام شده افتتاح نشود مسئولان استان و شهر شیراز باید پاسخگو باشند.
وی در پایان گفت: آغاز کار دولت چهاردهم‌، مجلس شورای اسلامی و برنامه هفتم توسعه همزمان شده که این را می‌توان به فال نیک گرفت تا بتوان ایران سربلند در همه زمینه‌ها ساخت.
در این آیین با حضور وزیر کشور ۶۶ پروژه با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرائی آن آغاز شد.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۶/۱۷، ۰۷:٤۰:۲۱       بازدیدها: 65