به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 3,775
بازدید هفته: 10,210
بازدید ماه: 103,499
بازدید کل: 24,412,381
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۲۶ شهریور ۱٤۰۳
Tuesday , 17 September 2024
الثلاثاء ، ۱٤ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
پزشکیان در دیدار جمعی از فعالان سیاسی خراسان رضوی: اگر خودمان را شایسته منصبی نمی‌دانستیم، کنار بکشیم ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
پزشکیان در دیدار جمعی از فعالان سیاسی خراسان رضوی:
اگر خودمان را شایسته منصبی نمی‌دانستیم، کنار بکشیم 
۱۴۰۳/۰۶/۱۶

‫پزشکیان به مشهد رفت | پایگاه خبری جماران‬‎‫پزشکیان: اگر مسئولان فعلی را به صرف اینکه متعلق به جناح ما نیستند حذف کنیم،  مثل کسانی عمل کرده‌ایم که به آن‌ها انتقاد می‌کنیم‬‎

رئیس‌جمهور اظهار داشت: اگر خود ما در معرض انتخاب برای منصبی بودیم و خودمان را شایسته نمی‌دانستیم، کنار بکشیم.
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در سفر به مشهدالرضا‌(ع)، در دیدار جمعی از فعالان سیاسی استان خراسان رضوی، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا‌(ع)، با اشاره به دغدغه‌ها و مطالبات مطرح شده در این نشست از سوی حاضران، با بیان اینکه بنده اگرچه در جایگاه ریاست جمهوری اما یکی از شما هستم و توان معجزه ندارم، تصریح کرد: فقط در صورتی که همه دست در دست هم دهیم می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید به دنبال شایسته‌گزینی باشیم، افزود: اگر به دنبال این باشیم که افراد و مسئولان فعلی را به صرف اینکه متعلق به حزب و جناح ما نیستند حذف کنیم، ما هم مثل کسانی عمل کرده‌ایم که به آنها انتقاد می‌کنیم. ملاک برتری افراد چنان‌که پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند، فقط تقواست و تقوا از نظر اعتقادی یعنی حرکت بدون خطا و با کمترین عارضه؛ اگر این باور را مبنا قرار دادیم دیگر جنسیت و قومیت و باور و مذهب در انتخاب و انتصاب افراد موضوعیت ندارد.
پزشکیان در تشریح دلیل تکرار مکرر این مسئله در سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه ما ادعای اسلام و دیانت و باور به شاخص بودن تقوا در برتری افراد می‌کنیم، اما در عمل آن را نقض می‌کنیم. وقتی می‌گوییم به اصلاحات باور داریم، به این معنی نیست که جریانی به اسم اصلاحات را سر کار بیاوریم، بلکه به این معنی است که قبول داشته باشیم افراد شایسته بر سر کار بیایند و حتی اگر خود ما در معرض انتخاب برای منصبی بودیم و خودمان را شایسته نمی‌دانستیم، کنار بکشیم.
وی با اشاره به تلاش‌های در حال انجام برای تعریف تکالیف دستگاه‌ها متناسب با اسناد بالادستی و تعیین شاخص‌ها برای انتخاب و انتصاب افراد خاطرنشان کرد: همین گلایه‌هایی که اینجا از ناکارآمدی‌ها و مشکلات در عرصه‌های اقتصادی و غیره به دفعات مطرح شد، ناشی از آن است که به جای انتصاب افراد توانمند و شایسته، دوستان و آشنایان و به قول معروف آدم‌های خودمان منصوب شده‌اند، در حالی که مسئولیت امانتی است که باید به اهلش سپرده شود.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه قطعا هیچ‌کس بی‌عیب و نقص نیست، تصریح کرد: همه شما از بی‌عدالتی گلایه و انتقاد کردید، اما شرط عادل بودن این است که با کسی که با ما با بی‌عدالتی رفتار کرده نیز عادلانه و با عطوفت و مهربانی و در چارچوب قانون رفتار کنیم. حق، عدالت و انصاف حکم می‌کند که امروز بنده وقتی در جایگاه قدرت قرار گرفته‌ام، حتی با کسانی که با امثال بنده با بی‌عدالتی رفتار کرده و در مواجهه با ما قانون را نقض کردند، بر اساس عدالت، مهربانی و قانون رفتار کنم.
پزشکیان با اشاره به اینکه تغییر ساختارها آسان، اما تغییر ذهنیت‌ها و رفتارها سخت و زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: اگرچه عادلانه و
بر اساس قانون رفتار کردن با همه سخت و پیچیده است، اما باید همه دست به دست هم دهیم و با باور عمیق به این عقیده عمل کنیم، چرا که برای ساختن کشور و رفع مشکلات راه دیگری نداریم؛ اگر باور داریم که ایران برای همه ایرانیان است، باید همه دست به دست هم دهیم و آن را برای همه ایرانیان بسازیم.
وی با تاکید دوباره بر اینکه بنده به تنهائی یا حتی با همراهی و کمک بخشی از ایرانیان نمی‌توانیم ایران را بسازیم و همه باید به هم کمک کنیم، گفت: می‌دانم راه سختی را پیموده‌ایم و راه سخت‌تری را پیش‌رو داریم، اما ارزش و بزرگی انسان به عظمت دردها و دغدغه‌هایی است که دارد و این هنر انسان بودن است که برای تحقق باورها و اعتقاداتش سختی‌ها را تحمل کند. دشمنان می‌خواهند که ایران کهن و بزرگ تکه‌تکه شود و این هدف را با القای ناامیدی و عدم حضور ما پیگیری می‌کنند، پس باید «برای ایران» بمانیم.
گفتنی است مسعود پزشکیان در اولین بخش از برنامه‌های این سفر در میان زائرانی که برای حضور در آیین‌های سوگواری سالروز شهادت امام رئوف، با پای پیاده در مسیر نیشابور به مشهد، عازم حرم مطهر رضوی بودند، حضور یافت.
همچنین پزشکیان با استقبال محمدباقر قالیباف در محل جامعه‌الحسین رزمندگان اسلام مشهدالرضا‌(ع) حضور یافت و همراه با عزاداران هیئت آل‌یاسین در مراسم سوگواری و عزاداری حضرت علی ابن موسی‌الرضا‌(ع) شرکت کرد.
علاوه‌بر اینها، رئیس‌جمهور بدون اعلام قبلی در جمع عزاداران هیئت موسی بن جعفر(ع) تبریزی‌های مشهد، حضور یافت و همراه آنان به اقامه عزای امام هشتم شیعیان‌(ع)‌ و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت.
وی در پایان برنامه‌های سفر به مشهدالرضا، در محل موکب حضرت نجمه خاتون که به همت جمعی از دختران دهه هشتادی اداره می‌شود، حضور یافت و ضمن آشنایی با فعالیت‌های این دختران با زنان و دختران زائری که به منظور شرکت در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا‌(ع) به این شهر سفر کرده و در این محل اقامت داشتند، دیدار و گفت‌وگو کرد.
 دولت در هر مداخله‌ای حتما اقشار آسیب‌پذیر را لحاظ خواهد کرد
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور همچنین در نشست با «فعالان و تشکل‌های اقتصادی» استان خراسان رضوی، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا‌(ع)، با اشاره به نکات مطرح شده از سوی فعالان بخش‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی، معدنی و گردشگری استان تصریح کرد: بنده خودم نیز همواره منتقد سیاست‌هایی بوده‌ام که مشکلات و وضعیت نامناسب فعلی را ایجاد کرده است و حالا تلاش دارم با مشارکت شما فعالان اقتصادی و مردم این مشکلات را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند حل مشکلات‌شان به دست کسانی سپرده شود که توانایی و مهارت کافی و مناسب را دارند، افزود: مردم انتظار دارند که در کنار تلاش برای حل مشکلات‌شان، ما تعامل مناسبی نیز با آنها داشته باشیم تا کرامت و عزت آنها نیز تامین شده و حفظ شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت کارهای بزرگی پیش‌رو دارد، اظهار داشت: دولت هیچ کاری را بدون رضایت و اطلاع مردم انجام نخواهد داد؛ هر کاری را که بخواهیم انجام دهیم نظر مردم را اخذ کرده و بدون اطلاع مردم کاری نخواهیم کرد. همچنین دولت هیچ کاری را برای آنکه نفع خودش در آن است انجام نخواهد داد، بلکه اصل و اساس کسب رضایت و منافع مردم است.
پزشکیان با بیان اینکه حتما تلاش خواهیم کرد تمرکززدایی کرده و به مدیران و استانداران اختیارات لازم را اعطا کنیم، گفت: وقتی به عهدنامه حضرت امیر با مالک نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ایشان با علم و اطلاع دقیق از اینکه حکومت برای مردم چه باید بکند، فرد مناسب را برای انجام این ماموریت‌ها انتخاب کرده و به او اختیارات کافی می‌دهد و بعد انتظاراتش را از او مطالبه می‌کند.
وی با بیان اینکه بنای ما در دولت رفع مشکلات است، گفت: دوام و قوام دولت به رونق صنعت، تولید و تجارت است؛ اگر تولید و تجارت نباشد یا رونق نداشته باشد، دولت هم دوام و رونق نخواهد داشت. دولت باید در ازای مالیاتی که از بخش تولید اخذ می‌کند، امنیت بخش تولید و تجارت را حفظ و ارتقا داده و شرایط کسب و کار را تسهیل کند و از اجحاف بخش‌های دیگر به فعالان اقتصادی و تولیدی جلوگیری کند.
رئیس‌جمهور در ادامه فراهم کردن بسترهای لازم برای تسهیل فعالیت تاجران، صنعتگران و تولیدکنندگان را از جمله وظایف دولت برشمرد و تصریح کرد: دولت با بهره‌گیری از ظرفیت وزارت امور خارجه و همچنین اتاق‌های بازرگانی تلاش خواهد کرد در تعامل با کشورهای مختلف زمینه تسهیل صادرات و واردات و رونق اقتصاد و تجارت کشور را فراهم کند.
وی در ادامه تغییر نگاه مدیران و مسئولان کشور بر مبنای عدالت و انصاف را از جمله شروط اصلی موفقیت در تحقق اهداف ترسیم شده برای رفع چالش‌ها و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: امروز استان‌های شرقی و غربی کشور ما به‌رغم برخورداری از ثروت و منابع عظیم خدادادی در محرومیت بسر می‌برند که چنین شرایطی به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و نیازمند اصلاح است.
رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه دولت در هر مداخله‌ای حتما اقشار آسیب‌پذیر جامعه را لحاظ خواهد کرد، افزود: طبیعتا ما در بسیاری از بخش‌ها نیازمند جراحی هستیم اما قطعا هر کاری را به هر قیمتی انجام نخواهیم داد و در هر مداخله‌ای حتما اقشار آسیب‌پذیر را لحاظ خواهیم کرد تا متاثر از اقدامات ما دچار بحران نشوند و عزت و کرامت آنها حفظ شود بنابراین وظیفه ما جلب رضایت مردم است و هر مداخله‌ای بخواهیم انجام دهیم حتماً اول با مردم گفت‌وگو می‌کنیم تا آنها را با خود همراه کنیم چرا که بدون همراهی مردم ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.
همه کمک کنند تا هرچه زودتر مجموعه تکالیف دستگاه‌های اجرائی تدوین شود
علاوه‌بر اینها، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به تلاش‌های در حال انجام برای تدوین مجموعه وظایف و تکالیف دستگاه‌های اجرائی در برش‌های ملی، استانی و شهرستانی تصریح کرد: وقتی این مجموعه وظایف و تکالیف آماده و ابلاغ شود و به شکل دقیق بدانیم که باید چه کاری و چگونه و با چه کیفیتی انجام دهیم، شاید واقعا دیگر نیازی به برگزاری برخی از جلسات روزمره نباشد، بنابراین همه باید کمک کنند تا این کار هرچه سریع‌تر انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام ارتحال رسول اکرم (ص) و نیز شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا‌(ع) از مدیریت شایسته، تلاش‌ها و اقدامات همه دستگاه‌های دخیل در برگزاری آیین عظیم پیاده‌روی اربعین و نیز تلاش‌های مجموعه سازمان صدا و سیما برای انعکاس اخبار این رویداد بزرگ قدردانی کرد.
رئیس‌جمهور همچنین با تشکر از همکاری‌ها و اقدامات دولت عراق در تسهیل برگزاری این رویداد تاریخی و پرشور و نیز مهمان‌نوازی مردم مسلمان و دوست این کشور اظهار داشت: راه امام حسین‌(ع) راه حق و عدالت است و ما مسئولان باید با دنبال کردن این راه، تلاش کنیم خدمتگزارانی صدیق برای مردم باشیم.
تعیین دقیق تکالیف دستگاه‌ها باعث ایجاد هم‌افزایی میان کلیت سازمان اجرائی کشور می‌شود
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که به منظور بررسی پیشنهادات سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره تعریف دقیق تکالیف و وظایف اجرائی وزارتخانه‌ها و زیرمجموعه‌های استانی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرائی بر اساس سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه توسعه تشکیل شده بود، نکاتی را برای اصلاح و دقیق‌تر شدن تکالیف، مسئولیت‌ها و کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها در قبال عملکردشان مطرح کرد.
وی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه ابتدا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، ضمن شفاف کردن موضوع و هدف هر بند و ماده سیاست‌های کلی مشخص کند که اساسا آیا این بند یا ماده با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط داخلی و خارجی کشور قابل اجرا هست یا نه و اگر هست، مسئول اجرای آن کدام بخش از کدام دستگاه است.
رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه امروز تکالیف و مسئولیت‌های دقیق هیچ دستگاه و مدیری مشخص نیست و لذا هرکس هر کاری که خودش تشخیص می‌دهد انجام می‌دهد که نتیجه آن اتلاف وقت و منابع سیستم است، اما وقتی تکالیف کلی و جزئی دستگاه‌ها مشخص شده و کیفیت اجرای آن نیز معلوم باشد، یک هم‌افزایی و هماهنگی میان کلیت سازمان اجرائی کشور ایجاد شده و اهداف با سرعت بیشتر، کیفیت بالاتر و هزینه کمتر محقق خواهند شد و از آنجا که تکالیف و مسئولیت‌ها نیز مشخص بوده، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی مدیران نیز دقیق‌تر صورت می‌گیرد.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۶/۱۷، ۰۷:٤۰:۳۷       بازدیدها: 75