به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 468
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 468
بازدید ماه: 66,541
بازدید کل: 23,728,352
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... 

  ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

 

بی‌بی‌سی: حمله بی‌سابقه ایران از نظر نظامی- اطلاعاتی پُر اهمیت است
«تحقیقات بی‌بی‌سی فارسی خسارت‌های حمله ایران به پایگاه نواتیم اسرائیل را تأیید می‌کند».
وبسایت بی‌بی‌سی با انتشار این ارزیابی نوشت: مقامات ارشد نظامی ایران می‌گویند حمله به اسرائیل را «محدود» نگه داشتند و اهداف حمله پایگاه‌های نظامی بوده‌اند نه «مراکز جمعیتی و اقتصادی». اولین ساعات بامداد ۲۵ فروردین، ایران حمله «تلافی‌جویانه» خود در پاسخ به حمله به کنسولگری‌اش در دمشق را آغاز کرد که نام آن را «وعده صادق» گذاشت.
ارتش اسرائیل اعلام کرد ایران با ۱۷۰ پهپاد، ۱۲۰ موشک بالستیک و ۳۰ موشک کروز به اسرائیل حمله کرد در مجموع حدود ۳۲۰ پرتابه. بخش نظامی حمله در سه بخش طراحی شده بود: ابتدا پرتاب پهپادهای انتحاری، سپس موشک‌های کروز و در مرحله آخر موشک‌های بالستیک. صداوسیما در گزارشی، تصاویری از پهپادهای شاهد-۱۳۶، موشک‌های کروز پاوه و موشک‌های بالستیک عماد-۳ را نشان داد. رسانه‌های دیگر ایران از موشک‌های بالستیک خیبرشکن و قدر نیز نام بردند.
بی‌بی‌سی‌فارسی داده‌ها و اطلاعاتی را که درباره این حمله موجود است، تجزیه و تحلیل و تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از حمله را مقایسه کرده است. حمله به پایگاه هوائی نواتیم، حمله به یکی از پایگاه‌های اصلی اسرائیل است. پایگاهی که در ۲۰ کیلومتری مرکز هسته‌ای دیمونا قرار دارد و می‌تواند حامل پیامی تهدیدآمیز باشد. برخی از تحلیلگران امور نظامی چون عمر آشور، پروفسور مطالعات امنیتی- نظامی انستیتو  دوحه، حمله ایران را هم از نظر نظامی و هم اطلاعاتی پراهمیت خوانده است.
اهداف حمله ایران نشان می‌دهد، جدای از توانایی‌های موشکی که همواره غرب از آن نگران بوده و در جریان برجام هم سعی کرد با قطعنامه ۲۲۳۱ آن را مهار کند، ایران شمال و تقریبا جنوب اسرائیل را هدف قرار داد. گستردگی حمله ایران حاوی این پیام است که به هر نقطه‌ای از اسرائیل دسترسی دارد. به گفته عمر آشور، این تعداد پهپاد و مسافت طی شده، در حملات پهپادی تاکنون «بی‌سابقه» بوده است.
پایگاه نواتیم کانون اصلی بحث‌ها درباره حمله ایران بوده و در تصاویر ماهواره‌ای تغییرات آن مشهود است. پایگاه هوائی نواتیم تقریباً در مرکز اسرائیل، جنوب کرانه باختری و غرب بحرالمیت قرار دارد. طبق تصاویر ماهواره‌ای بین روزهای ۱۲ تا ۱۴‌آوریل، دست‌کم در چهار نقطه از پایگاه نواتیم تغییراتی دیده می‌شود البته این تصاویر به‌تنهائی نمی‌توانند نشانگر اصابت موشک باشند. پایگاه نواتیم پنج باند بزرگ پرواز دارد که در دو بخش شمالی و جنوبی پایگاه هستند و محل مورد اشاره در باند جنوبی است. چنان‌که در تصاویر ۱۲‌آوریل پیداست، در باند جنوبی پایگاه نواتیم که آشیانه هواپیماهاست، هیچ تغییری دیده نمی‌شود. اما یک روز بعد، یعنی پس از حمله ایران، لکه بزرگی بر روی همان باند پرواز قابل شناسایی است. عرض این باند نزدیک به ۲۳ متر است و این لکه تقریباً تمام عرض باند را پوشانده است. این تغییر محسوس تقریباً تنها ۱۹۰ متر با آشیانه هواپیماهای جنگنده فاصله دارد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی تأیید کرد که در حمله ایران به اسرائیل بخشی از باند پرواز پایگاه هوائی نواتیم آسیب دیده است. ایران می‌گوید نواتیم پایگاه جنگنده‌های اف-۳۵ رادار‌گریز اسرائیل است که در حمله به ساختمان کنسولگری در دمشق شرکت داشتند. عمر آشور، پژوهشگر ارشد امور نظامی می‌گوید اینکه «ایران از نظر اطلاعاتی، درباره مبدا حمله اشراف داشته، موضوع حائز اهمیتی است.»
یکی دیگر از نقاطی که مقام‌های اسرائیلی به عنوان اصلی‌ترین خسارت ایران به زیرساخت‌های اسرائیلی نشان دادند، گودالی در کنار دیوار یک ساختمان تازه‌ساخت است. این ساختمان در نزدیکی باندهای شمالی پایگاه قرار دارد. تحقیقات بی‌بی‌سی نشان می‌دهد با اینکه اسرائیل خود را در مهار موشک‌ها پیروز دانسته، اما موشک‌ها از لایه‌های پدافند هوائی عبور کرده‌اند. دست‌کم دو نقطه دیگر از پایگاه نواتیم شناسایی شده که دگرگونی‌های قابل ملاحظه‌ای در آن دیده می‌شود که بلافاصله پس از حمله ایران به وجود آمده است.
عمر آشور، درباره حمله به پایگاه نواتیم در مطلبی نوشت: «ازدحام پهپادها و سایر مهمات هوایی، حواس دفاع هوائی چندلایه و یکپارچه اسرائیل را منحرف کرد و به چند موشک بالستیک اجازه نفوذ و اصابت به اهداف خود را داد.» به گفته اسکات ریتر، بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل متحد «۵ تا ۷ موشک به نواتیم اصابت کرده» است. شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی هم به نقل از برخی منابع اسرائیلی نوشت که ۵ موشک به پایگاه نواتیم اصابت کرده است.
پایگاه مخفی اطلاعاتی هرمون هم در بلندی‌های جولان، در نزدیکی مرز سوریه و عراق قرار دارد. گفته می‌شود واحد ۸۲۰۰، که مهم‌ترین یگان اطلاعات نظامی اسرائیل است و مسئولیت شنود الکترونیک را برعهده‌ دارد در این پایگاه مستقر است. ارتش اسرائیل می‌گوید این واحد بزرگ‌ترین یگان اطلاعات نظامی و «واحد اصلی گردآوری اطلاعات» است. سپاه پاسداران می‌گوید پایگاه هرمون در جمع‌آوری اطلاعات برای حمله به کنسولگری نقش داشته است، به همین دلیل یکی از اهداف حمله بوده است. رسانه‌های دولتی ایران همچنین مدعی‌اند که پایگاه هوائی رامون از جمله اهدافی بوده که با موفقیت هدف قرار گرفته است.

 

اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد
تحلیلگر خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: گستردگی اقدام ایران، اسرائیل را واداشت تا فناوری‌های ضدموشکی خود و آمریکا در سراسر منطقه را رو کند؛ ایران حالا نقشه کاملی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل در اختیار دارد.
دکتر جیم کاوانا، روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با اسپوتنیک درباره پاسخ تنبیهی ایران به حمله متجاوزانه اسرائیل گفت: «این شروع یک بازی جدید است که دو موضوع در آن روشن است: اسرائیل از حمایت سامانه دفاعی آمریکا، انگلیس فرانسه و اردن برخوردار بود حال آنکه ایران اهداف خود را به تأسیسات نظامی خاصی محدود کرد و هدف گسترده‌ای را علیه هیچ هدف غیرنظامی یا شهری انتخاب نکرد.»
وی ادامه داد: «آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به‌طور مؤثر و هوشمندانه به اهدافی مجهز به بهترین رادارها و بهترین سیستم دفاع هوائی جهان انجام دهد. ایران از هفت موشک برای هدف قرار دادن مواضع مشخص‌شده استفاده کرد و با پنج موشک آن را مورد اصابت قرار داد. بنابراین در این عملیات پنج یا هفت موشک به قوی‌ترین منطقه دفاع‌شده و بهترین دفاع هوائی جهان اصابت کرد».
تحلیلگر اسپوتنیک ادامه می‌دهد: «عجیب نیست که ایالات ‌متحده، انگلیس و فرانسه همگی در یک حمله نظامی شرکت کردند؟ اما بار بعد آنها اخطار ۷۲ساعته دریافت نخواهند کرد. اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد. آن‌وقت، قرار است اسرائیل به شدت آسیب ببینند و این واقعیتی است که آنها نمی‌توانند تحمل کنند».
طبق گزارش‌ها، دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفته است که ایالات ‌متحده از ضدحمله اسرائیل حمایت نخواهد کرد. کاوانا افزود: ایران می‌گوید تنها کاری که اسرائیل می‌تواند انجام دهد تا موضع واقعی‌اش را نشان دهد، حمله مستقیم است و اگر به شکل مستقیم به ایران حمله کند، ایران پاسخ خواهد داد. به ‌دلایل انتخاباتی یا هر دلیل دیگر، دولت بایدن این را نمی‌خواهد.


شرق: هیبت اسرائیل در حماسه حمله ایران فرو ریخت
پیش‌فرض‌های اسرائیل مبنی بر این که ایران در «بن‌بست ترس» افتاده و حمله نمی‌کند و اینکه گنبد آهنین (با همه هزینه‌هایی که برایش انجام شده) نفوذناپذیر است و هراس اسرائیلی را می‌کاهد، با پاسخ موشکی ایران فرو ریخت.
روزنامه شرق نوشت: تحلیل پاسخ موشکی ایران به اسرائیل از منظر «تئوری ترس و تصمیم» آموزنده است. «گذر از آستانه ترس» مهم‌ترین جنبه مواجهه ایران و اسرائیل بود. ترس، بن‌‌بستی روانی است و گیر افتادن در آن، گام اول و آخر شکست است. این ترس‌ها هستند که با هم می‌جنگند؛ در فضای «پیشا‌جنگ» آنکه بترسد، می‌بازد. البته هراس از گسترش درگیری حکیمانه است و «آستانه ترس» و «آستانه غرور» نباید یکی شود. اکنون این اسرائیل است که پشت خط ترس ایستاده است. حتی اگر عملیاتی هم در ایران انجام دهد، باز هم کار از کار گذشته است. فرمول ساده است. تاکنون دو پیش‌فرض وجود داشت که هر دو به هم ریخت: یکی اینکه ایران در «بن‌بست ترس» افتاده و حمله نمی‌کند و دوم اینکه گنبد آهنین (با همه هزینه‌هایی که برایش انجام شده) نفوذناپذیر است و هراس اسرائیلی را می‌کاهد؛ اما پاسخ ایران از نظر روش، معنی‌دار بود. هم زد و هم نشان داد که جنگ نمی‌خواهد. «نه از بهر پیکار پتیاره (زشتی) کرد». نفوذ هر تعداد موشک از گنبد آهنین می‌تواند هم برای اسرائیل و هم برای شرکای غربی فاجعه‌بار باشد. اولاً مشکل اسرائیل این است که به لحاظ سرزمینی بسیار کوچک است و ثانیاً هیمنه به‌هم می‌ریزد. پاسخ ایران از جنبه‌های نظامی، تخریبی یا کشتاری موضوعیت نداشت؛ اما از نظر روانی یک مانور رسانه‌ای-نظامی بود. گویی نمادهایی از گذشته دور تاریخ ایران را نظاره می‌کنید. این تصویرسازی «ایرانی» را مرور کنید: به همه اعلام می‌کنید که کناره‌گیرید، راه بگشایید، هین که می‌آیم، آسمان را «کلییر» کنید، رزمایشی از رژه هوائی راه می‌اندازید، پیشاپیش پهپاد‌ها را مانند لشکر پیاده هوائی با هیمنه می‌فرستید؛ سپس موشک‌ها را فرود می‌آورید. بزمی حماسی می‌آرایید و آن را در پیکره تصویری سینمایی و مهیج کارگردانی می‌کنید. گویی ناخودآگاه عناصری از تاریخ ایران را برآورده‌اید: «یکی تخت پیروزه بر پشت پیل/ نهادند و شد روی گیتی چو نیل». وزیر خارجه انگلیس در گفتاری ناخواسته و در برابر پرسشی ناگهانی از همین لشکرکشی پرهیمنه برآشفت. گویی می‌خواست بگوید که ایران حق ندارد که در مقابل چشمان ما این‌چنین عرض‌اندام کند. در انگاره، جنگ‌های دو هزار سال پیش ایران و روم یا مواجهه هزار سال پیش سلجوقیان ایرانی در جنگ‌های صلیبی از پیش چشم او گذر می‌کرد. برخلاف تصور ما ایرانیان، متأسفانه چنین تصوراتی در روان تاریخی شمار درخور توجهی از غربیان حاضر است. در نظام آموزشی و پرورشی ما آن جنگ‌ها بروزی جدی ندارد؛ اما برای بسیاری از آنان زنده است. مقاله‌های مشهور‌ هانتینگتون و فوکویاما همین را در مقیاسی کلان صورت‌بندی نظری کرده‌اند. به همین‌ شکل گونه‌ای از نژادپرستی فرهنگی که نسل‌کشی در غزه را توجیه می‌کند، در میان قدرت‌های برتر غربی وجود دارد، تا جایی که حتی فیلسوفانی مانند ‌هابرماس هم در این معرکه حیثیتی رسوا شدند.
شرق در ادامه می‌افزاید: بسیاری از مردم حتی آنان که منتقد یا حتی مخالف بوده‌اند، در وجدان خویش برای بازدارندگی اسرائیل احساس غرور می‌کنند. قدرت‌نمایی مشروع و حکیمانه قدرت گفتمانی پدید می‌آورد. مردمان، چنین قدرت‌نمایی را محترم می‌شمارند و به احترام کلاه از سر برمی‌دارند. نقدهای خبرنگاران و روشنفکران از اسرائیل و ادبیات مفتخرانه آنان، گواه همین مدعاست. اکنون فرصت بازسازی روابط انسانی و ملی است
این روزنامه در پایان نوشت: مخالفان باید یاد بگیرند که آنجا که شایسته است، از اقدامات درست و هوشمندانه جمهوری اسلامی حمایتی صادقانه داشته باشند. اینکه سخنگوی اسرائیل بشوند و خنثی‌سازی 99درصدی پرتاب‌های ایران را (که غیرواقعی است) به رخ بکشند، دشمنی را بیشتر می‌کند و این‌گونه تعبیر می‌شود که به دلیل مخالفت با حکومت از آن سوی بام به دره بی‌انصافی سقوط کرده‌اند. در چنین شرایطی چگونه انتظار دارید که با شما از سر خصومت یا بی‌انصافی متقابل برنیایند؟ اسیر جو روانیِ مخالفِ نامنصف نشوید و شرافتمندانه حرکت‌های مثبت را قدر بدانید. ایرادی ندارد که در این هنگامه، انتقادات خود را به سیاست داخلی محفوظ نگه دارید و درعین‌حال از یک حرکت بازدارنده تمجید کنید.

 

اصابت 5 موشک از 7 موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
یک دیپلمات پیشین رژیم صهیونیستی تأکید کرد: بازدارندگی اسرائیل که با حمله حماس در 7 اکتبر آسیب جدی خورده بود؛ با حمله 14‌ آوریل ایران از بین رفت.
آلون پینکاس، کنسول پیشین اسرائیل در نیویورک و سفیر اسبق اسرائیل در ترکیه، در روزنامه‌ هاآرتص نوشت: اسرائیل و ایران دیگر به وضعیت پیشین خود، «جنگ در سایه»، باز نخواهند گشت زیرا مؤلفه‌های اساسی که «نبرد پنهان» میان دو طرف در دهه گذشته را تعریف می‌کرد، در دو هفته اخیر لطمه خورد.
اگر مفهوم بازدارندگی اسرائیل در جریان حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر به طور کامل از دست نرفت، این واژه قطعاً اعتبار خود را در شب حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل از دست داد.
رهگیری بخشی از پرتابه‌های ایران، یک دستاورد است اما ارتباطی به بازدارندگی ندارد و ائتلاف عملی که میان اسرائیل با آمریکا، فرانسه، بریتانیا، اردن ضمن یاری اطلاعاتی سایر کشورهای خلیج ‌فارس ایجاد شد، ممکن است الزاماً در دور بعدی احتمالی کشاکش بین ایران و اسرائیل این‌گونه عمل نکند.
گرچه بنیامین نتانیاهو سال‌ها ایران را تهدید اصلی برای امنیت ملی اسرائیل، و ظرفیت نظامی بالقوه برنامه هسته‌ای ایران را خطر حیاتی برای تمدن بشری توصیف می‌کرد، اما او هرگز به خود زحمت نداد تا یک راهبرد منظم و چند بعدی برای مقابله با این تهدیدات تنظیم کند و از کسی مانند او که اطمینان دارد قوم یهود در معرض خطر حیاتی است، می‌توان انتظار داشت که یک استراتژی پیچیده و دراز مدت در برابر این تهدید ایجاد کرده باشد.
بنیامین نتانیاهو با تشویق دونالد ترامپ به خروج از برنامه هسته‌ای با ایران و مخالفت با تلاش‌های جو بایدن برای احیای برجام، تهدید هسته‌ای ایران را که خطری برای جهان بود، «اسرائیلی‌سازی» کرد؛ امری که در نتیجه آن ایرانِ امروز به آستانه هسته‎‌ای رسیده و ابعاد این نزاع را پیچیده‌تر کرده است. در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک در تحلیلی خاطر نشان کرد: گستردگی اقدام ایران، اسرائیل را واداشت تا فناوری‌های ضدموشکی خود و آمریکا در سراسر منطقه را رو کند؛ ایران، حالا نقشه کاملی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل در اختیار دارد. 
این شروع یک بازی جدید است که دو موضوع در آن روشن است؛ اسرائیل از حمایت سامانه دفاعی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن و اخطار ۷۲ ساعته برخوردار بود، حال آنکه ایران اهداف خود را به تأسیسات نظامی خاصی محدود کرد و هدف گسترده‌ای را علیه هیچ هدف غیرنظامی یا شهری انتخاب نکرد. آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به‌طور مؤثر و هوشمندانه به اهدافی مجهز به بهترین رادارها و بهترین سیستم دفاع هوائی جهان انجام دهد؛ ایران از هفت موشک برای هدف قرار دادن مواضع مشخص شده استفاده کرد و با پنج موشک آن را مورد اصابت قرار داد؛ بنابراین در این عملیات پنج یا هفت موشک به بهترین منطقه دفاع شده و بهترین دفاع هوائی جهان اصابت کرد. 
آیا عجیب نیست که ایالات متحده، انگلیس و فرانسه همگی در یک حمله نظامی شرکت کردند؟ چون بار بعد آنها اخطار ۷۲ ساعته دریافت نخواهند کرد؛ اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد؛ آن‌وقت، قرار است اسرائیل به شدت آسیب ببیند و این واقعیتی است که آنها نمی‌توانند تحمل کنند.

 

افسر سابق ارتش آمریکا: ایران مانند شیر و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» است
«اسکات بنت» افسر سابق اطلاعات نظامی و عملیات‌های ویژه‌ی ارتش آمریکا در گفت‌وگو با مشرق عنوان داشت: بعید است اقدام مهمی علیه ایران انجام دهند. اگر هم حمله‌ای بکنند، تأسیسات نظامی یا قایق یا تجهیزات دیگری را در آبراه‌ها یا صحراهای عراق یا سوریه هدف قرار می‌دهند. و بهترین کار برای ایران این است که صرفاً این اقدام را نادیده بگیرد، چون ناچیز و بی‌معنی است.

وی افزود: این‌ها چیزهایی هستند که کشورهای بزرگ باید آن‌ها را تحمل کنند؛ مثل نیش دندان‌های یک سگ کوچک «چیواوا» (کوچک‌ترین نژاد سگ). اسرائیل مثل یک سگ کوچک بغلی است که یک چشم و یک پایش را از دست داده و روی یکی از این ویلچرهایی می‌نشیند که آمریکایی‌ها برای سگ‌هایشان درست می‌کنند؛ در حالی که ایران یک شیر بسیار قوی و توانا در حد و اندازه‌های 
یک جنگجوست. بنابراین ایران چیزی برای نگرانی ندارد. این بیشتر یک جنگ روابط عمومی است که در آن همه‌چیز به سمت نبرد اطلاعاتی می‌رود.
این افسر سابق نیروی عملیات ویژه آمریکا خاطرنشان کرد: نکته‌ دیگری که باید مدنظر داشت این است که نتانیاهو با چنگ و دندان به دنبال حفظ قدرت است و این یعنی به دنبال ادامه‌ این درگیری است. بنابراین ممکن است به روش‌های کوچکی به ایران ضربه بزند تا این درگیری را ادامه‌دار کند، با این حال، نتانیاهو در آخر راه است، این هم مسئله‌ دیگری است که باید در نظر گرفت. بخش بسیار بزرگی از مردم اسرائیل علیه نتانیاهو به‌پا‌خاسته‌اند. 
معاریو به نقل از شبکه 14 اسرائیل: بن گویر به بلوغ عقلی نرسیده است
معاریو در گزارشی، به انتقادات تند شبکه 14 اسرائیل از بن گویر وزیر امنیت اسرائیل پرداخته است.
معاریو عنوان داشت: شای گلدن مجری و کارشناس شبکه 14 اسرائیل که یکی از معروف‌ترین شبکه‌های حامی دولت حامی کابینه نتانیاهو به شمار می‌آید با تمام توان گفت: شما حتی هوش اولیه را ندارید که بفهمید اظهارات غیرمسئولانه و کودکانه شما باعث صدمه به ما می‌شود.
معاریو به نقل از گلدن، اظهار داشت: بن گویر تو موفق شدی. تمام جهان عرب در حال جشن گرفتن از توئیت شما هستند و از آن برای کوچک شمردن ارتش اسرائیل، کابینه اسرائیل و همه ما استفاده می‌کنند. کابینه‌ای که شما در آن عضوی بیهوده و شکست‌خورده هستی.
مجری شبکه 14 اسرائیل همچنین گفت: تو این واقعیت را فراموش کرده‌ای که دیگرانی به جز آنهائی که شما می‌خواهی، در توئیتر در معرض توئیت تو هستند،. به عنوان مثال؛ کشورهای دشمن مانند ایران، توئیت تو را جشن می‌گیرند تا دولت اسرائیل را بی‌خاصیت (مسخره) نشان دهند.
معاریو: آمریکا اذعان کرد که ایران قدرت منطقه‌ای است
روزنامه صهیونیستی معاریو درگزارشی دیگر عنوان داشت: پس از پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا اذعان دارد که ایران یک قدرت منطقه‌ای است.
این روزنامه تاکید کرد که تسلیم‌شدن آمریکا در مقابل عملیات نظامی ایران از خاک خود به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی فلسطین) 
یک تغییر دراماتیک در قواعد درگیری‌هایی است که تاکنون بین تهران و تل‌آویو وجود داشته است.
به نوشته روزنامه معاریو اینکه آمریکا تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه‌ای را به رسمیت شناخته است و در برابر عملیات این کشور به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی فلسطین) تسلیم شده است، انگیزه کشورهای عربی متحد واشنگتن را برای ادامه شرط‌بندی بر روی روابط خود با آمریکا و اسرائیل کاهش می‌دهد.
سخنگوی فارسی‌زبان رژیم اسرائیل:بیایید هردو طرف کوتاه بیاییم! تهدیدات آن‌ها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند
بن‌سبطی، سخنگوی فارسی‌زبان رژیم اسرائیل مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی داشته که ترس علنی او از ایران سوژه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. وی در قسمتی از این مصاحبه گفت: «ما نمی‌خواهیم تنش را با ایران بیشتر از این کنیم چون تهدیدات آن‌ها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند! بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم! بالاخره نتانیاهو کنار خواهد رفت و ارتش زیر و رو خواهد شد!»
اذعان تحلیلگران برجسته شبکه آی24 رژیم صهیونیستی به آبروریزی اسرائیل در حمله به ایران و ضعف این رژیم!
تحلیلگران شبکه صهیونیستی آی 24 عنوان داشتند: پس از حمله ایران، هیمنه اسرائیل فرو ریخت؛ دستور صریح خاخام‌ها در اسرائیل این است که وارد جنگ با ایران نشوید!
آنان افزودند: حمله اسرائیل به ایران اصلا در حد و اندازه حمله ایران نبود و نتوانست پایگاه ایرانی را هدف قرار دهد! اسرائیل از کوادکوپترهایی استفاده کرد که دست عکاسان و روزنامه‌نگاران هم هست!
این تحلیلگران خاطرنشان کردند: اسرائیل وقتی که برای دفاع، به چهار کشور دیگر غیر از نیروهای دفاعی خود نیاز دارد تا در برابر حمله ایران بایستد، قدرت بازدارندگی ندارد و علی‌رغم تمام این‌ها باز هم موشک‌های ایران توانستند به پایگاه‌های نظامی اسرائیل برسند!
رئیس سابق بخش عملیات ارتش اسرائیل: نباید با ایران وارد جنگ شویم
اسرائیل زیف، رئیس پیشین بخش عملیات ارتش اسرائیل در سخنانی عنوان داشت: نباید با ایران وارد جنگ شویم. وی در این زمینه افزود: جنگ با ایران منجر به فروپاشی اقتصاد و ثبات ما خواهد شد و نابودی اسرائیل را به دنبال دارد. الون بن دیوید، تحلیلگر مشهور نظامی شبکه ۱۳ اسرائیل نیز در همین زمینه عنوان داشت: در ابتدا، همه مقامات سیاسی و امنیتی، شور و شوق حمله به ایران را داشتند اما زمانی که مطمئن شدند 
این حمله با واکنش فوری ایران مواجه خواهد شد، جو خوابید و به دنبال معامله با آمریکایی‌ها رفتند.
تارنمای کریدل: تغییر معادلات با پاسخ تنبیهی به اسرائیل؛ اثبات قدرت پهپادی و موشکی ایران
تارنمای «کریدل» طی گزارشی عنوان کرد که چندین موشک ایرانی در حالی با موفقیت به اهداف خود در سرزمین‌های اشغالی اصابت کردند که داده‌های یک ایستگاه نظارتی آمریکا در صحرای نقب و اطلاع‌رسانی ۳۶ ساعت قبل از حمله، به یاری سامانه یکپارچه پدافند هوائی اسرائیل
آمده بودند. به نوشته این تارنما، جنگ الکترونیک اسرائیل و اخلال در جی‌پی‌اس بی‌فایده بود و چنین اقدام‌هایی نمی‌تواند با موشک‌های بالستیک ایران مقابله کند. هر چند پهپادهای قدیمی‌تر در برابر پازاریت جی پی اس آسیب پذیر هستند، یا این حال شاهد-۱۳۶ ایران در برابر جنگ الکترونیک «آبدیده» شده است. موشک‌های سپاه از «سامانه هدایت اینرسی» استفاده می‌کنند که بر سامانه‌های هدایت داخلی مانند ژیروسکوپ و رایانه متکی هستند. اینکه این موشک‌ها ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر را طی کرده و اهداف مورد نظر را تنها با اتکا به سامانه‌های داخلی و با دقت مورد اصابت قرار دادند، یک دستاورد عالی برای ایران به شمار می‌رود.
وال استریت ژورنال: حمله رگباری ایران به اسرائیل، آمریکا را غافلگیر کرد
مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال درباره حمله تنبیهی ایران به اسرائیل: مقیاس اولین حمله مستقیمی که ایران به اسرائیل کرد، با بدترین سناریوهای آژانس‌های جاسوسی آمریکا مطابقت داشت. یک مقام ارشد گفت: فکر می‌کنم در بالاترین میزانی بود که پیش‌بینی می‌کردیم. حتی زمانی که مقام‌های اطلاعاتی شاهد این بودند که ایران موشک‌ها را از انبار خارج کرده و روی پرتابگرها قرار داده، مقیاس طرح حمله ایران برای سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده روشن نبود و بعداً شاهد پرتاب صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل بودند.
خبرگزاری روسی: اقتصاد اسرائیل تحمل همزمان جنگ ایران و غزه را ندارد
خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به تشدید تنش‌ها میان ایران و رژیم اسرائیل در گرماگرم جنگ غزه به نقل از تحلیلگران نوشت: از آنجایی که اقتصاد تل‌آویو فاقد انعطاف‌ بوده و در پی جنگ غزه به شدت آسیب دیده است، بنابراین ممکن است با کاهش رشد بیشتری رو‌به‌رو شود. اسپوتنیک افزود: جنگ غزه و تنش‌ها با ایران به اقتصاد اسرائیل ضربه وارد کرده و باعث کاهش اعتبار دولت یهود میان نهادهای بزرگ شود. این در حالی است که بسیاری نسبت به کاهش بیشتر این اعتبار در صورت تشدید درگیری‌ها هشدار داده‌اند.

«سکوت برای کاهش تنش» سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران

حمله ایران به مواضع اسرائیل و عبور موفق موشک‌های ما از سد گنبد آهنین و سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی و سامانه‌هایی که آمریکا و انگلیس و فرانسه و... برای دفاع از صهیونیست‌ها مستقر کرده بودند و نقطه‌زنی دقیق اهداف، موجب شد رژیم صهیونیستی و حامیان آنها بدانند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت کشور و منافع ملی با کسی شوخی ندارد و پاسخ هر تهدید و شرارتی را قاطع و کوبنده خواهد داد.
به گزارش فارس، جمهوری اسلامی در چندین مورد نشان داده که نه تنها هیچ تهدید و شرارتی از سوی دشمنان را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، برای همین هم هست که وقتی سردار حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای می‌گوید که «اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران محتمل و قابل تصور خواهد بود.» 
مقامات رژیم صهیونیستی این سخنان را جدی می‌گیرند و از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند. در همین راستا هم هست که «بن‌سبطی» سخنگوی فارسی‌زبان رژیم اشغالگر در مصاحبه‌ای می‌گوید که «ما نمی‌خواهیم تنش را با ایران بیشتر از این کنیم چون تهدیدات آن‌ها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند! بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم! بالاخره نتانیاهو کنار خواهد رفت و ارتش 
زیر و رو خواهد شد!» به نظر می‌رسد این اظهارات سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر بیانگر این است صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل قدرت جمهوری اسلامی راهی جز سکوت و عقب‌نشینی ندارند.

مقام‌های آمریکایی: توان نظامی ما در منطقه جوابگوی مقابله با ایران نیست

در پی پاسخ مشروع ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق طی عملیات «وعده صادق» و حمایت نیروهای نظامی آمریکا از متحد اصلی خود در منطقه، یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که مقامات فعلی و پیشین آمریکایی معتقدند، نیروهای نظامی آمریکا آماده مقابله با یک درگیری گسترده و طولانی در منطقه نیستند و احتمالا، پنتاگون باید در صورت تعمیق این بحران در منطقه، درباره نیازهای نظامی تجدید نظر کند.
ایران، شامگاه شنبه گذشته عملیات وعده صادق را علیه اهدافی در اراضی اشغالی در پاسخ به اقدام متجاوزانه آن علیه اماکن دیپلماتیک خود که منجر به شهادت ۱۳ نفر از فرماندهان نظامی و کارکنان کنسولگری آن در دمشق شد، آغاز کرد.
طی این عملیات که ایران آن را عملیاتی محدود و تنها به قصد تنبیه اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی عنوان کرده بود، ده‌ها پهپاد و موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شد.
رسانه‌های عبری درباره این حمله گزارش دادند: حمله ۱۴‌آوریل ایران متمرکزترین و هماهنگ‌ترین حمله با مهمات دقیق (موشک‌های هدایت‌شونده) در تاریخ امنیت جهانی بود. پهپادها از پایگاه‌های زیادی و از مسافت بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک شدند.
روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل با وجود آنکه ایران تاکید کرده است به دنبال گسترش تنش‌ها در منطقه به واسطه ورود به جنگی تمام‌عیار نیست و تنها هدف آن تنبیه رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات متجاوزانه آن بوده است، گزارش داد «مایکل مولروی» یکی از دستیاران پیشین وزیر دفاع آمریکا در امور غرب آسیا در دولت «دونالد ترامپ» گفت «من فکر نمی‌کنم ما در صورتی که جنگ مستقیمی میان آنها (رژیم صهیونیستی) و ایران رخ بدهد، نیروهای کافی برای حمایت از اسرائیل را (در منطقه) داشته باشیم.»
آمریکا از زمان «عملیات طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر که توسط گروه حماس علیه رژیم صهیونیستی انجام و در پی در گرفتن جنگ غزه که منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا شد، هزاران نفر از کارکنان نظامی خود را به منطقه اعزام کرد که طی سال‌های گذشته، شمار آنها به‌تدریج کاهش یافته بود.
آمریکا که خود، با برپا کردن جنگ‌های ویرانگر افغانستان و عراق تا اندازه زیادی به بی‌ثباتی در خاورمیانه دامن زده، مدعی است که برای کمک به نیروهای محلی عراق و سوریه در مبارزه با داعش، پایگاه‌های نظامی خود در این کشورها را حفظ کرده است و در منطقه حضور دارد.
اما بسیاری از نیروهای آمریکایی که به تازگی به منطقه اعزام شده‌اند، رزمناوها و هواپیماهای جنگی هستند که به طور موقت به منطقه اعزام می‌شوند و به آن رفت‌وآمد دارند.
این رسانه صهیونیستی مدعی است که با شرایط کنونی منطقه «استراتژی آمریکا برای اتکا به گسیل نظامیان آزموده می‌شود.»
در این مطلب آمده است: «جوزف ووتل» یکی از ژنرال‌های چهارستاره بازنشسته ارتش آمریکا که فرماندهی نظامیان آمریکا در غرب آسیا را برعهده داشت، می‌گوید «معنای این وضعیت برای ارتش آمریکا این است که باید درباره که چه توانمندی‌های ضروری و بادوامی را باید در منطقه حفظ کرد، تجدید‌نظر کنیم.»
با وجود ادعای ووتل، رئیس پیشین سنتکام و دیگر مقامات پیشین آمریکایی درباره «موفقیت» آمریکا در کمک به رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات گسترده پهپادی و موشکی ایران، او می‌گوید «به گمانم، نگرانی عمده درباره توانایی ما برای عکس‌العمل سریع در مدتی طولانی است.»
مقامات آمریکایی می‌گویند، به نظر نمی‌رسد که ایران به دنبال جنگی تمام‌عیار با رژیم صهیونیستی باشد و تهران نیز حادثه اصفهان و مقابله پدافندهوایی خود با نفوذ برخی ریزپرنده‌ها را بی‌اهمیت تلقی کرده است. با این وجود، کارشناسان هشدار داده‌اند که وضعیت غیرقابل‌پیش‌بینی است، به ویژه آن که جنگ رژیم صهیونیستی و حماس هنوز در نوار غزه در جریان است.
اشاره این رسانه صهیونیستی به این موضوع در حالی است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران که برای شرکت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل به نیویورک رفته است، در مصاحبه‌ با شبکه خبری ان.بی.سی گفت که ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد، مگر اینکه رژیم صهیونیستی یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد.
دیپلمات ارشد ایران در ادامه گفت: مادامی که هیچ ماجراجویی جدیدی از سوی اسرائیل علیه منافع ما وجود نداشته باشد، ما هیچ واکنش جدیدی نخواهیم داشت.
اما او با هشدار به این که اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، واکنشی به مراتب شدیدتر و قاطع‌تر دریافت می‌کند، ادامه داد: اگر اسرائیل اقدامی جدی علیه کشور من انجام دهد و این برای ما ثابت شود، پاسخ ما فوری و حداکثری خواهد بود و باعث پشیمانی آنها خواهد شد.
در بخش دیگری از گزارش این رسانه صهیونیستی آمده است: مقامات می‌گویند، اعزام نظامیان آمریکایی بیشتر به منطقه غرب آسیا و تقویت امکانات اطلاعاتی برای مدتی طولانی‌تر با دشواری‌هایی همراه است.
یکی از مقامات آمریکای به شرط فاش نشدن هویت خود گفت: نیروهای نظامی(آمریکا) در اروپا پراکنده شده‌اند و آنهایی که آنجا نیستند، در نوبت مدت مرخصی و تجدید قوا هستند. با این حال، باید روی آسیا تمرکز کرد.»
به گزارش ایسنا، مولروی می‌گوید آمریکا باید بدون ترک کردن تمرکز بر چین و در اولویت قرار دادن تهدیدهای ناشی از آن، مواضع خود در منطقه را تقویت کند.

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۰۳، ۰۶:۵۳:۵۰       بازدیدها: 31