به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 8,411
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 44,019
بازدید ماه: 64,989
بازدید کل: 23,726,800
افراد آنلاین: 114
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
قالیباف در صحن مجلس: «سپاه» مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران است ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
قالیباف در صحن مجلس:
«سپاه» مایه دلگرمی مظلومان جهان
و خصم زورگویان و سلطه‌گران است  
۱۴۰۳/۰۲/۰۲

‫سپاه نیوز - قالیباف در صحن علنی مجلس: سیلی ملت ایران به دشمن صهیونیستی محکم  و درس آموز بود - صاحب‌خبر‬‎

محمدباقر قالیباف، رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس، گفت: فرارسیدن روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه پاسداران عزیز که پشتیبان امنیت و آرامش کشور و مرزهای ما و همچنین مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران هستند، تبریک می‌گویم.
گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ تأسیس شد.
۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰به دست مردم برسد
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، در جلسه علنی دیروز، طی تذکر شفاهی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس قرار بود قیمت ۱۱ قلم کالا مطابق با قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد.
وی بیان کرد: درواقع باید مابه‌التفاوت قیمت‌ها را دولت به فروشنده بپردازد اما در حال حاضر عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت مطابق مصوبه مجلس نیست چراکه اگر فردی برای مثال ۷۰۰ هزار تومان کالا خریداری کند دولت صرفا ۲۰۰ هزار تومان آن را می‌پردازد که این خلاف قانون است.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از خانوارها توان پرداخت کالاهایی که قیمت آن به شدت گران شده است را ندارند و باید ۱۱ قلم کالای اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد؛ دولت باید در نحوه اجرای این قانون، اصلاحات لازم را انجام دهد و این قانون باید دقیق اجرائی شود.
حاجی دلیگانی، در ادامه جلسه گفت: از نیروهای مسلح به‌خصوص سپاه پاسداران که با «وعده صادق» پوزه زیاده‌خواهان اقتصادی را به خاک مالیدند و برای کشور اقتدار مضاعف آفریدند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
باید از ظرفیت «بخش خصوصی»برای تحقق شعار سال بهره گرفت
بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  مهر، درباره اقدامات مهمی که باید برای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» انجام شود، اظهار کرد: توجه به تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است.
وی بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر تولید به واسطه تعمیق ایشان در امور اقتصادی کشور و دقت کارشناسان و خبرگانی است که معتقدند راه خروج از مشکلات اقتصادی کشور، جهش تولید است. باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق شعار سال به‌خوبی بهره گرفت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس یازدهم کارهای بزرگی برای رونق تولید انجام داد که باید در مجلس آینده اجرای این قوانین به‌خوبی مورد توجه قرار گیرد. برای مثال، مجلس یازدهم «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» را به تصویب رساند که باید بر اجرای دقیق آن نظارت شود، چرا که اجرای دقیق این قانون تأثیر زیادی بر بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد.
محبی نجم‌آبادی ادامه داد: «طرح مالیات بر عایدی سرمایه» نیز یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. این طرح الان برای رفع ایرادات در حال رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان است و اگر در این مجلس تبدیل به قانون نشود، حتماً در مجلس بعدی فرآیند تصویب و تأیید نهائی آن را دنبال خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اهمیت اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از این حیث است که ما باید واسطه‌گری و سوداگری‌ها را تا حد امکان از بین ببریم تا نقدینگی انباشته‌ای که در کشور وجود دارد، به سمت تولید حرکت کند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال گذشته نرخ مالیات واحدها و شرکت‌های تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت که کاهش ۷ درصدی مالیات بخش تولید تأثیری زیادی بر افزایش تولید داشت و باید این روند ادامه پیدا کند. اگر واردات و صادرات در کشور حساب شده و با توجه به تولید داخلی باشد، قطعاً اتفاقات خوبی در بخش اقتصادی کشور خواهد افتاد.
تشکیل سازمان «سپند»باعث قدرت بازدارندگی و تضمین امنیت کشور می‌شود
حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنوری» در جلسه علنی یک‌شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع (سپند) اظهار کرد: امروز سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که نیروهای مسلح و سپاه ما با اقتدار، صلابت و قدرت کامل هستند و رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند.
وی ادامه داد: در این شرایط مجلس با تصویب کلیات طرح مذکور هدیه خوبی به نیروهای مسلح و بدنه دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران داد.
نایب‌رئیس ‌مجلس شورای اسلامی درباره طرح سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع گفت: دنیا به سمت تجهیزات نوین و زیستی در حال حرکت است و این طرح در این راستاست. اقدام مجلس عملاً زمینه نیروهای مسلح کشور را در کسب قدرت بازدارندگی و تنبیه دشمنان اسلام و تضمین امنیت کشور فراهم می‌کند.
التهابات ارزی کاهش خواهد یافت
محمدرضا پورابراهیمی، نیز در تذکری شفاهی، اظهار کرد: از رئیس‌ مجلس به جهت پیگیری وضعیت ارزی کشور تشکر می‌کنم. این روزها جلسات متعددی برای افزایش تفاهم میان مجلس و دولت در راستای کاهش التهابات ارزی برگزار می‌شود.
وی افزود: از رئیس ‌مجلس شورای اسلامی درخواست دارم بعد از بررسی‌های کارشناسی در حوزه ارز، نشست مشترک نمایندگان مجلس در این حوزه نیز در دستور کار قرار گیرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از رئیس‌مجلس درخواست دارم در صورت صلاحدید بعد از نشست کمیسیون اقتصادی و رؤسای برخی از کمیسیون‌های با رئیس کل بانک مرکزی و مجموعه وزارت اقتصاد و وزیر اقتصاد درباره مباحث ارزی، گزارشی در صحن مجلس در این مورد ارائه شود.
پورابراهیمی اظهار کرد: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات ارزی خواهیم بود.
کلیه عواید حاصل از «خرید و فروش اسلحه»به نفع دولت ضبط می‌شود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز،
ماده ۷ این طرح را تصویب کردند.
بر این اساس، یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده ۱۸ مکرر سه به قانون الحاق می‌شود:
ماده ۱۸ مکرر سه – کلیه عوائد حاصل از قاچاق و خرید و فروش اسلحه و مهمات این موضوع و نیز اموال مورد استفاده در ارتکاب جرایم مذکور به نفع دولت ضبط می‌شود.
۲۰ درصد ارزش ریالی عوائد موضوع این ماده در قالب بودجه سنواتی به سازمان کاشف اختصاص می‌یابد تا برای نیروهای عمل‌کننده در اجرای این قانون هزینه نمایند.
۶۵ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شود
همچنین فاطمه محمدبیگی، طی تذکر شفاهی اظهار کرد: در وهله اول تحقق «وعده صادق» را که در قالب عملیات تنبیه رژیم صهیونیستی انجام شد، تبریک می‌گویم.
وی ضمن تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی در مجلس تصویب شد که موجب پیشرفت صنایع دفاعی و بازدارندگی دفاعی کشور خواهد شد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار حفظ امنیت و مرزهای جغرافیایی کشور، تامین امنیت غذایی و توجه به معیشت مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان اهمیت زیادی دارد.
محمدبیگی ادامه داد: شرایط کارگران بسیار بغرنج است و متاسفانه شورای عالی کار نتوانسته به وظایف اصلی خود در حوزه کار و کارگر عمل کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کمبود دارو در کشور گفت: با حذف ارز ترجیحی قرار بود مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیحی جبران شود اما در حال حاضر می‌بینیم که بیش از ۶۵ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شود.
وی بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها از پرداخت حق بیمه استنکاف می‌کنند و همچنین شاهد عدم همکاری برخی از سازمان‌های بیمه‌گر هستیم و این شرایط باعث خواهد شد به‌زودی شاهد شرایط بغرنج دارویی در کشور باشیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: البته توان تولید بیش از ۹۷ درصد دارو در کشور را داریم و نسبت به سال گذشته هم تولید دارو افزایش پیدا کرده است. دولت باید سهم هزینه سلامت را در GDP افزایش دهد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تعرفه‌ها واقعی‌سازی شود چراکه ناکامی در واقعیت‌سازی تعرفه‌ها باعث خروج پزشکان از کشور شده و در برخی از نقاط کشور با کمبود پزشک مواجه هستیم.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۰۳، ۰۶:۵٤:۵۷       بازدیدها: 38