به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 490
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 490
بازدید ماه: 66,563
بازدید کل: 23,728,374
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: سازمان سپند در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

سازمان سپند در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند 
۱۴۰۳/۰۲/۰۲

‫آخرین خبر | توضیحات سخنگوی وزارت دفاع درباره خرید برخی تجهیزات از خارج کشور‬‎

سرتیپ پاسدار رضا طلایی‌نیک، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه روز یک‌شنبه صحن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره کلیات طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی که با عنوان طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع شناخته می‌شود، طی سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی را دانشمند شهید استاد شهید فخری‌زاده به عنوان رئیس سازمان سپند، پیش از شهادت با همفکری مجموعه‌ای از همکاران و جمعی از نمایندگان دوره فعلی مجلس طراحی کردند. به گزارش فارس، وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها مسبب اصلی شهادت استاد فخری‌زاده به عنوان اولین رئیس و بنیانگذار سازمان بودند، افزود: زمانی این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفته است که در یک فضای جهانی، ملت مقاوم ایران اسلامی و مقابل صهیونیست‌ها و نظام استکباری قرار داریم؛ به همین جهت از هیئت‌رئیسه مجلس قدردانی می‌کنم.
سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: در حوزه نیروهای مسلح و بخش دفاعی رویه معینی داریم مبنی بر اینکه وقتی یک ضرورت راهبردی و بنیادی پیش می‌آید که ضرورتاً باید ساختاری ایجاد شود، اذن فرماندهی کل قوا اخذ می‌شود و با این اخذ آن ساختار تاسیس می‌شود چراکه نظام دفاعی تعطیل‌بردار نیست. رویه رهبری این است که وقتی به تشکیل سازمان جدیدی اذن می‌دهند، می‌فرمایند که بعداً سیر قانونی آن را نیز طی کنید. سردار طلایی‌نیک با تاکید بر اینکه این قانون مقوم جریان دانش پایه در نظام دفاعی کشور خواهد بود، گفت: علت برتری امروز قدرت دفاعی ما در منطقه و منفعل شدن دشمنان ما و قابلیت‌ها و مزیت‌هایی که امروز در حوزه فناوری‌های دفاعی، سامانه‌ها، تسلیحات و تجهیزات در سطح جهانی کسب کردیم، علاوه‌بر روحیه جهادی، دانش پایه بودن نظام دفاعی کشور است. وی با بیان اینکه سازمان سپند به همه نیروهای مسلح خدمات علمی می‌دهد، اظهار کرد: امروز در وزارت دفاع با ۱۰۰ دانشگاه قرارداد فعال داریم و درحال استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها هستیم؛ همچنین با هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان قرارداد جاری داریم؛ اما به‌کارگیری این دانش و توانمندی نخبگان و جوانان مستعد کشور نیازمند سازمانی است که عهده‌دار این مسئولیت شود.
سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سازمان سپند در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند، گفت: از نظر مسائل حفاظتی امکان بیان دستاوردهای علمی عظیم سازمان در دوره موقت تشکیل وجود ندارد. سرریز این دانش دفاعی در حوزه‌های گوناگون دفاعی و غیر دفاعی استفاده می‌شود و این سازمان باید به حوزه‌های مرزشکنی دانش به گونه‌ای ورود کند که در دشمن غافلگیری ایجاد کند.

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۰۳، ۰۶:۵۵:۱۰       بازدیدها: 32