به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 311
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 311
بازدید ماه: 66,384
بازدید کل: 23,728,195
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان و عراق به یک مرکز حیاتی و 3 پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان و عراق

به یک مرکز حیاتی و 3 پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

۱۴۰۳/۰۲/۰۲

‫حزب الله از کجا به کجا رسید؟ - ایرنا‬‎

عملیات شاخه‌های مختلف مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بی‌وقفه ادامه دارد؛ از یک‌طرف مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای از حمله به «هدفی حیاتی در جولان اشغالی» خبر داده است و از طرف دیگر حزب‌الله لبنان حداقل سه پایگاه رژیم صهیونیستی را طی کمتر از یک روز زیر آتش خود برده است.
حزب‌الله لبنان (فردای عملیات طوفان‌الاقصی) و مقاومت اسلامی عراق (چند روز پس از آن) در حمایت از مردم غزه به شکلی کنترل‌شده و قدرتمند وارد میدان شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها علیه جبهه صهیونیستی مضاعف شود. این «طوفان‌الاحرار» همچنان ادامه دارد و شاهرگ‌های حیاتی رژیم اسرائیل- اقتصادی و غیراقتصادی- را در معرض تهدیدهای جدی قرار داده است. طوری که خبر رسیده، نتانیاهو از فرانسه درخواست کمک کرده است.
حمله پهپادی مقاومت عراق
مقاومت اسلامی عراق دیروز بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد در «ادامه رویکرد ما در مقاومت در برابر اشغالگران و یاری به مردم غزه و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم غاصب در حق غیرنظامیان فلسطینی از کودکان، زنان و سالمندان مبارزان مقاومت اسلامی در عراق صبح امروز برابر با ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ [دوم اردیبهشت] هدفی حیاتی را در جولان اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند.» به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق همچنین بر ادامه هدف قرار دادن مواضع اشغالگران تاکید کرد.
گفتنی است، این بیانیه در حالی است که روز شنبه نیز مقاومت اسلامی در عراق در دو بیانیه جداگانه اعلام کرده بود مبارزان آن ۲ عملیات را در اراضی اشغال‌شده فلسطین در سال ۱۹۴۸ با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده‌اند که در یکی از آنها هدف حیاتی اشغالگران در ایلات و نیز در عملیاتی قبل‌تر پایگاه هوائی «عوبدا»ی این رژیم هدف قرار گرفتند.
حملات بی‌امان حزب‌الله
از طرف دیگر، مبارزان حزب‌الله لبنان در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و مقاومت جسور محل استقرار سربازان دشمن صهیونیستی را در جنوب پایگاه «جل‌العلام» با موشک‌های برکان هدف قرار دادند. الجزیره به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داده است که جنبش حزب‌الله لبنان ۲ موشک را به شهرک «دوویو» در الجلیل علیا شلیک کرده است. پیش از این حزب‌الله لبنان اعلام کرده بود نیروهایش «تجهیزات جاسوسی» در مجاورت پادگان اسرائیلی Dovev «دوویو» را هدف قرار داده‌اند که منجر به انهدام آن شده است. از آن‌سو خبرگزاری مهر به نقل از المیادین گزارش داده است، که نیروهای مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان یکشنبه نیز محل تجمع نظامیان صهیونیست را در نقاط مرزی هدف قرار داده‌اند. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: گروهی از نظامیان اشغالگر صهیونیست را در شهرک شومیرا در شمال فلسطین اشغالی با سلاح مناسب هدف قرار داده است.
رژیم صهیونیستی دست به دامن فرانسه شد
حزب‌الله لبنان شاید قوی‌ترین ضربات را در میان سایر شاخه‌های مقاومت و متحد ایران، به صهیونیست‌ها وارد کرده‌اند و این را می‌شود هم از تعدد و شدت حملات آن و هم از نوع واکنش صهیونیست‌ها فهمید. منابع آگاه در کاخ الیزه در گفت‌و‌گو با مدیر دفتر شبکه المیادین در ژنو گفته‌اند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای آرام کردن جبهه شمالی و درگیری‌ها با نیروهای ورزیده حزب‌الله دست به دامن پاریس شده است. این در حالی است که پیش‌تر منابع صهیونیست با اشاره به ضربه‌های کوبنده رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به اشغالگران در شمال فلسطین به فرسوده شدن ارتش این رژیم در برابر رزمندگان حزب‌الله اذعان کرده بودند. «شارون روفا عوفر»، عضو سابق کنست، در این خصوص گفته بود: «نیروهای رضوان حزب‌الله با ضربات مهلک ما را فرسوده کرده‌اند.»

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۰۳، ۰۶:۵۵:۱۷       بازدیدها: 39