به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,200
بازدید دیروز: 4,133
بازدید هفته: 5,333
بازدید ماه: 68,752
بازدید کل: 24,377,637
افراد آنلاین: 24
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۸ شهریور ۱٤۰۳
Sunday , 8 September 2024
الأحد ، ۵ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
رئیس قوه قضاییه از زندان مرکزی شهرکرد بازدیدکرد ۱۴۰۳/۰۵/۰۳

رئیس قوه قضاییه از زندان مرکزی شهرکرد بازدیدکرد

  ۱۴۰۳/۰۵/۰۳

‫رییس قوه قضاییه خطاب به یک محکوم مهریه: من هم نمی‌توانم ماهی یک سکه بدهم -  خبرآنلاین‬‎‫بازدید رئیس قوه قضاییه از زندان مرکزی شهرکرد/ تاکید قاضی‌القضات بر  بهره‌مندی زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی؛ به استثنای مرتکبین جرایم  خشن و تهدیدکنندگان امنیت فیزیکی و روانی مردم - سازمان‬‎
اقدام جالب توجه و بدیع رئیس عدلیه در برقراری تماس با مدیرعامل یک بانک از داخل زندان برای رفع مشکل یک زندانی مالی و همچنین رفع یک مشکل و آسیب ریشه‌ای در قضیه پرداخت تسهیلات و تأخیر تأدیه‌ها، یکی از زندانیان بند مالی زندان مرکزی شهرکرد، فردی بود که در سال ۱۳۸۸ به منظور راه‌اندازی دامداری، ۵۰۰ میلیون تومان از یک بانک تسهیلات دریافت کرده بود و به سبب زیان کردن و تلف شدن دام‌ها، در بازپرداخت تسهیلات به مشکل خورده بود و از سال ۱۳۹۲ در زندان بود. به موجب سخنان این زندانی، بدهی او اکنون به بانک مذکور، با احتساب تاخیر تأدیه، به ۱۷ میلیارد تومان رسیده است. آنطور که این زندانی مدعی بود در طول یازده سالی که زندان بود، به سبب عجز از تودیع وثیقه، نتوانسته بود از مرخصی بهره بگیرد و نتیجتاً خانواده او نیز از هم پاشیده بود.
 رئیس دستگاه قضا پس از استماع سخن این مددجو، دستور داد تا فی‌المجلس با مدیرعامل بانک مذکور تماس برقرار کنند؛ در جریان این تماس، رئیس عدلیه خطاب به مدیر عامل بانک مذکور توصیه کرد برای رفع مشکل این محکومِ بدهکار، مساعدت‌های لازم و قانونی صورت گیرد/ البته رئیس قوه قضاییه در همان تماس تلفنی از محل زندان شهرکرد خطاب به مدیرعامل بانک مذکور این نکته را نیز متذکر شد که هدف من از برقراری این تماس از محل زندان، صرفاً رفع مشکل این مددجو نبود بلکه تأکید دارم همه متولیان سیستم بانکی کشور با مسئولان ذی‌ربط قضایی و اجرایی و تقنینی باید نشست‌های مستمری را برگزار کنند تا مشکل و معضل بازپرداخت تسهیلات و نحوه تعیین تأخیر تأدیه، مرتفع شود / قاضی‌القضات خطاب به این مدیر بانکی گفت  : بانک‌ها تا تسهیلات ارائه می‌کنند باید تضامین و وثایق لازم و کافی را از تسهیلات‌گیرنده اخذ کنند تا چنانچه فرد در بازپرداخت تسهیلات به مشکل خورد، بانک بتواند از همان محل وثایق، حقوق خود را استیفا کند و اینگونه شاهد نباشیم که فردی عاجز  از بازپرداخت تسهیلات دریافتی، یازده سال در زندان بماند و مقوله‌ تأخیر تأدیه نیز بدهی او را چند برابر کند! / رئیس قوه قضاییه خطاب به زندانیان بند مالی: یکی از دلایل افزایش بدهی زندانیان مالی، مسئله محاسبه تأخیر تأدیه است؛ در این رابطه دستور صادر کرده‌ایم که نحوه محاسبه تأخیر تأدیه بدهی در همه دادگستری‌ها بصورت سالیانه باشد نه ماهیانه؛ همچنین در خصوص دریافت «خسارت مرکب» نیز تمهیداتی برای اصلاح قانون اندیشیده‌ایم.
در ادامه حضور قاضی‌القضات در زندان مرکزی شهرکرد، یکی از زندانیان محکومِ مهریه اعلام کرد که از پرداخت حتی یک قطعه سکه در ماه نیز عاجز است که در این هنگام، رئیس قوه قضاییه خطاب به همگان توصیه کرد که در هنگام هر عقد و توافق و معامله‌ای،  به وسع و تمکن مالی و ظرفیت‌های خود بنگرند و زیر بار تعهداتی که از توان‌شان خارج است نروند. 
 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای،  چهارشنبه ۳ مرداد در نخستین برنامه از سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری، از زندان مرکزی شهرکرد بازدید به عمل آورد.
رئیس دستگاه قضا در جریان بازدید خود از زندان مرکزی شهرکرد که «محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها و مقامات قضایی استان نیز وی را همراهی می‌کردند، ضمن سرکشی از بخش‌های مختلف این زندان، از نزدیک با مسائل و مشکلات مددجویان و کادر ندامتگاه آشنا شد و دستورات مقتضی را به مسئولان ذی‌صلاح صادر کرد.
رئیس قوه قضاییه در جریان بازدید از زندان مرکزی شهرکرد، از بند جوانان این زندان سرکشی کرد و با مددجویان این بند به گفت‌وگو پرداخت.
در حضور رئیس قوه قضاییه؛ سازش دو طایفه که به مدت سه سال به دلیل وقوع یک قتل دچار اختلاف شده بودند صورت گرفت.
 اعضای خانواده مقتول اعلام کردند که به عشق امام حسین (ع) بخشیدند و بدون دریافت یک ریال دیه، از حق خود گذشتند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در همایش ستاد صبر استان چهارمحال و بختیاری، گفت:شما فعالان و تلاشگران عرصه صلح و سازش، علاوه بر زحماتی که متحمل می‌شوید و بعضاً برای به صلح و سازش کشاندن اختلافات و دعاوی، از آبرو و جسم‌تان نیز مایه می‌گذارید، شایسته است در عرصه فرهنگ‌سازی و نهادینه‌شدن صلح و سازش نیز کوشا باشید و نهضت صلح و سازش را تبلیغ کنید. بعضاً لازم است کسانی‌که در جریان دعاوی و اختلافات، از حق خود می‌گذرند و می‌بخشند را برای بازدید به زندان‌ها برد تا آنها از نزدیک مشاهده کنند که چه کار بزرگی را با بخشش خود انجام دادند و بعضاً از زایل شدن زندگی یک جوان و خانواده‌اش جلوگیری به عمل آوردند. 
وی در‌ جریان بازدید از زندان مرکزی شهرکرد، در بند جوانان گفت: محکومانی که آنجا بودند فرزندان ما هستند و جایشان زندان نیست؛ درست است که برخی از آنها مرتکب جرایمی شده‌اند و اقدامات ناپسندی را انجام داده‌اند اما به هر ترتیب، همه ما باید کمک کنیم تا آنها نجات پیدا کنند و آینده‌شان تضمین شود؛ در این زمینه شما فعالان عرصه صلح و سازش نیز می‌توانید منشا اثر باشید. ما در‌ قوه قضاییه اهتمام داریم که مقدمات و تمهیدات مشارکت فعالان عرصه صلح و سازش را بیش از پیش در جریان حل اختلافات و دعاوی، فراهم آوریم؛ در همین راستا برای کمک و مساعدت شما خیرین و فعالان عرصه صلح به زندانیان و مددجویان، زمینه‌ها را فراهم آورده‌ایم. اهتمام ما در قوه قضاییه آن است که بسیاری از مفاد قانون شوراهای حل اختلاف را پیش از موعد عملیاتی سازیم تا فرایند به صلح و سازش کشاندن پرونده‌ها هرچه بیشتر تقویت و تسهیل شود و مسائل مرتبط با کارکنان شوراهای حل اختلاف نیز هرچه زودتر و بهتر، سامان یابد


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۵/۰٤، ۱۱:۳۷:۰۱       بازدیدها: 73