به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,219
بازدید دیروز: 4,133
بازدید هفته: 5,352
بازدید ماه: 68,771
بازدید کل: 24,377,656
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۸ شهریور ۱٤۰۳
Sunday , 8 September 2024
الأحد ، ۵ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
مخبر در آخرین جلسه هیئت دولت: هیچ وزیری در دولت سیزدهم پیدا نمی‌شود که بگوید در دیدار با رئیس‌جمهور ناموفق بوده است ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
مخبر در آخرین جلسه هیئت دولت:
 هیچ وزیری در دولت سیزدهم پیدا نمی‌شود
که بگوید در دیدار با رئیس‌جمهور ناموفق بوده است 
۱۴۰۳/۰۵/۰۳
همشهری آنلاین - جلسات هیات دولت سیزدهم به خط پایان رسید +تصاویر | آخرین جلسه  امروز برگزار شد | عکس یادگاری محمد مخبر در آخرین جلسه هیات دولت با خبرنگاران
محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در گزارش عملکرد خود در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم، گفت: رهبر انقلاب مکرر به قوای دیگر در پشتیبانی از دولت تذکر می‌دادند و توصیه پشتیبانی می‌کردند و من در جریان آن هستم. این یک پشتیبانی بود که فوق‌العاده در موفقیت دولت مؤثر بود.
وی افزود: ما در اوایل دولت یک‌سری اصلاحات را شروع کردیم وقتی این اصلاحات را انجام دادیم به تناسب آن نتوانستیم کار پشتیبانی رسانه‌ای را انجام دهیم. بعضی اوقات فکر می‌کنم خود رهبری این خلأ را در صحبت‌ها و سخنرانی‌هایشان جبران می‌کردند و ما تشکر می‌کنیم.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: همه ما به نعمت ولایت فقیه و رهبری اعتقاد داریم اما وقتی یک چیزی ملموس شد انسان حس دیگری پیدا می‌کند در همین قضیه‌ای که اتفاق افتاد آن شبی که هنوز مشخص نبود که اتفاق چیست وقتی محضر آقا رسیدیم آقا فرمود امیدوارم ان‌شاءالله اتفاق خاصی نیفتاده باشد اما اگر هم افتاد چند موضوع را فرمودند.
مخبر عنوان کرد: من به عنوان کسی که بعد از این قضیه باید اداره کشور را به کمک شما انجام می‌دادیم وقتی به محضر ایشان رفتم و وقتی برگشتم مدیر دیگری شده بودم، مدیری شده بودم که با توجه به این بحران‌ها و مسائلی که پیش آمده بتوانیم کشور را به شکلی اداره کنیم که آسیبی به کشور نرسد، دستاوردهای شهیدمان خدشه‌دار نشود و هر چقدر فکر می‌کردم که اگر ما این کانون پشتیبانی را نداشتیم چه اتفاقی می‌افتاد.
وی تصریح کرد: ما قبلا هم این مسائل را به صورت تاریخی داشتیم در جریان شهادت ۷۲ تن و در جریان شهادت شهید رجائی و شهید باهنر هم امام(ره) کشور را اداره کرد. الان هم در واقعه‌ای که اتفاق افتاد انصافا شخص آقا کشور را اداره کرد ما هم در حقیقت مجری بودیم و تدابیر و تذکرات آقا را دنبال می‌کردیم و این تصور که کشور را در این دو ماه ما اداره کردیم نبود، کشور توسط مقام معظم رهبری در این مدت اداره شد آنجایی که قوت دارد مربوط به ایشان بود و بعضی جاها ما ضعف‌هایی داشتیم و نمی‌توانستیم به آن چیزی که مدنظر آقا بود عمل کنیم و حقیقتاً باید شکر نعمت رهبری را داشته باشیم و تشکر جدی از محضر ایشان داریم.
سرپرست ریاست جمهوری اظهار کرد: چه از نظر حمایت و هدایت و چه از نظر همراهی‌های ایشان. این مسئله در پشتیبانی از دولت فوق‌العاده مؤثر بود. خودِ رهبر انقلاب با حمایت‌هایی که در سخنرانی‌هایشان داشتند خلأ کار رسانه‌ای دولت را جبران کردند. در قضیه‌ای که اتفاق افتاد نعمت امام و رهبری به صورت ملموس خودش را نشان داد. در شبی که هنوز معلوم نبود چه اتفاقی افتاده است، وقتی به محضر ایشان رسیدیم ایشان ابراز امیدواری کردند که اتفاقی نیفتد، اما اگر افتاده باشد، سخنانی گفتند. بعد از خروج از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم تا دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید فراموش نشود.
مخبر افزود: نکته دوم مردم هستند یکی از هنرهای بسیار بزرگ شهید آیت‌الله رئیسی این بود که توانست مردم را پشتیبان دولت به صحنه بیاورد. در قضیه هکی که در پمپ بنزین‌ها اتفاق افتاد اگر مردم به رئیس‌جمهور علاقه و اطمینان نداشتند و امیدوار نبودند تمهیداتی بود که دشمن برای شورش در کشور تدارک دیده بود و مردم همکاری کردند و هیچ اتفاقی نیفتاد.
وی تصریح کرد: در قضیه کرونا وقتی قضیه داشت جمع می‌شد در دولت رئیسی در ارتباط با کرونا آن کسی که توانست تزریق واکسن را از روزی ۲۰ هزار به یک میلیون و نیم‌، دو میلیون برسد مردم بودند که به کمک آمدند و ما واقعاً باید قدردان این مردم نجیب و خوب و دلسوز و ولایتمدار نظام‌دوست باشیم و امیدواریم خداوند این نعمت را پشتیبانی این نظام نگه دارد.
سرپرست ریاست جمهوری همچنین ضمن تشکر از نهادها و دستگاه‌ها در همکاری با دولت سیزدهم، افزود: مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص و شورای نگهبان و سایر ارکان نظام به کمک دولت آمدند. صدا و سیما در کنترل چالش‌های دولت فوق‌العاده یار ما بود. نهادهای انقلاب اسلامی بسیار کمک کردند. بدنه دولت به تاسی از اعضای دولت روحیه جهادی شبانه‌روزی نسبت به وظایف‌شان داشتند و کل کشور را به تحرک واداشته بودند.
مخبر با بیان اینکه دستگاه‌های اداری و انقلابی به صورت جهادی شبانه‌روز تدابیر دولت را دنبال کردند، اظهار کرد: حل مشکلات جدی و مزمن کشور با همکاری و پای کار آمدن مردم و همه دستگاه‌های و نهادها بود.
وی تصریح کرد: اصحاب رسانه به جز تخریبچی‌ها در خدمت دولت بودند و کمک می‌کردند. حتی رسانه‌های منتقد نیز به ما کمک کردند. هیچ مطلبی در هیچ رسانه و فضای مجازی بیان نمی‌شد مگر این که حساسیت رئیس‌جمهور را در پی داشت. ۵ و ۶ صبح و ۱۲ شب اگر چیزی گفته می‌شد به خدا قسم رئیس‌جمهور به بنده و سایر وزرا زنگ می‌زدند و دستور پیگیری می‌‌دادند. یکی از ویژگی‌های او امکان دسترسی سریع وزرا به وی بود. در حالی که در گذشته وزرا دو تا سه هفته به رئیس‌جمهور دسترسی نداشتند.
سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ وزیری در دولت سیزدهم پیدا نمی‌شود بگوید که از رئیس‌جمهور درخواست دیدار داشته باشد و با آن مخالفت شده باشد، تاکید کرد: رئیس‌جمهور با حوصله و دقت به سخنان مسئولان توجه می‌کرد. اصلا یادم نمی‌آید که به رئیس‌جمهور زنگ بزنم و جواب نگرفته باشم حتی اگر وقتی خارج از دفتر بود یا خارج از کشور بود، او بعد از برگشت در اولین فرصت به ما زنگ می‌زد و جویای کاری که با وی داشتیم می‌شد.
مخبر گفت: رئیس‌جمهور با تمام شبکه‌هایی که از جوانی در دستگاه‌های مختلف ایجاد کرده بود، رابطه‌اش را حفظ کرد.
وی با بیان اینکه از منتقدان و رسانه‌ها دلسوزانه تشکر می‌کنم، گفت: امیدوارم سبک و سیاق رئیس‌جمهور شهید در دولت آینده که دولتی اسلامی است، حفظ شود و توفیقات ادامه یابد.
وی با بیان این مطلب که همه ما خاطره خاصی از رئیس‌جمهور شهید طی سه سال گذشته داشته‌ایم، افزود: از شما می‌خواهم آنها را جمع‌آوری و به آقای اسماعیلی بدهید تا جمع‌بندی کند تا برای کارهایی که در دست داریم بتوانیم تجربه خوبی جمع‌بندی کنیم و به دولت آینده بدهیم.
اعضای حقیقی هیئت امنای سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور انتخاب شدند
همچنین آخرین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم به ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد و اعضای شورا، چهار عضو حقیقی هیئت امنای سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور را انتخاب کردند تا به این وسیله با برگزاری جلسات، هیئت امنای مذکور رسمیت یابد.
در جلسه اعضا ضمن اصلاح آیین‌نامه بسیج اساتید، به استمرار فعالیت آموزشی دانشگاه‌های علمی و کاربردی سازمان هلال احمر و شهرداری رای دادند.
در این جلسه علاوه‌بر اصلاح ماده ۱۶ اساسنامه بنیاد سعدی، اعضا بحث مفصلی درباره اساسنامه سازمان تعامل بین‌المللی علمی، درباره کیفیت و نحوه تعامل دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های جهان داشتند که ادامه آن به جلسه بعدی موکول شد.
رونمایی از تمبر بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت
محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم از تمبر بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت رونمایی کرد.
آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و اعضای دولت سیزدهم برگزار شد.
هر یک از وزرا نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند.
در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم مطرح شد:
از افزایش ۵۰ درصدی منابع بودجه در ۴ ماهه اول امسال
تا تصویب آیین‌نامه حمایت از گزارشگران فساد 
۱۴۰۳/۰۵/۰۳
تصاویر: حاشیه آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم | سایت انتخاب
مشروح گفت‌وگوهای عباس علی‌آبادی وزیر صمت،‌ علی بهادری‌ جهرمی سخنگوی دولت،‌ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد،‌ امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور،‌ احمد وحیدی وزیر کشور، محسن منصوری معاون اجرائی رئیس‌جمهور و سید صولت مرتضوی وزیر کار در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت را می‌توانید در مطالب زیر بخوانید.
وزیر کشور: هماهنگی لازم با طرف عراقی برای راهپیمایی اربعین حسینی انجام شده است
احمد وحیدی، وزیر کشور درباره اقدامات این وزارتخانه برای راهپیمایی اربعین گفت: تمامی تمهیدات برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی را انجام داده‌ایم. امیدواریم مانند سال گذشته اربعین خوب و با شکوهی را شاهد باشیم. وی افزود: در مرزها پارکینگ‌های مناسبی مانند سال گذشته تعبیه شده و مشکلی نداریم. همچنین یک اپلیکیشن همراه برای زائران اربعین در حال آماده‌سازی است تا زوار از آن استفاده کنند.
وزیر کشور اظهار کرد: لازم است متقاضیان در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا تاریخ عزیمت و مرزهای ورودی و خروجی زوار قابل برنامه‌ریزی باشد و کسانی که در این سامانه نام‌نویسی کنند، خواهند توانست ارز زیارتی دریافت کنند.
وحیدی ادامه داد: درخواست داشتیم که تعدادی از اتوبوس‌های خود را در خاک عراق مستقر کنیم تا به حمل‌ونقل کمک کنند که طرف عراقی اجمالا قبول کرده است. درباره پارکینگ‌های عراقی هم صحبت کردیم که آنها را آسفالت کنند که قبول کرده و در برخی پارکینگ‌ها هم اجرا کرده‌اند. در حال پیگیری موضوعات مربوط به اربعین هستیم.
وزیر اطلاعات: ۲ نفر از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری دستگیر شدند
همچنین حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور خبرنگاران گفت: باید از  تلاش‌ها و همکاری‌های شما عزیزان که با مجموعه‌های امنیتی در دورانی پرفراز و نشیب و فعال داشتید تشکر  و سپاسگزاری کنم.
وی افزود: بعد از بیانیه‌ای که اخیرا وزارت اطلاعات داد، با همکاری و همراهی که هیئت‌ها و مجموعه‌های  فرهنگی و نیز هوشیاری مردم داشتند، به لطف الهی در عملیاتی حدود ۲۰ نفر از افرادی که معمولا از افراد و اتباع غیرمجاز محسوب می‌شوند، شناسایی و دستگیر شدند که مدیون گزارش‌های مردمی است. 
وزیر اطلاعات تاکید کرد: حدود ۱۲ نفر از آنها، افراد عملیاتی بودند که برای عملیات به داخل کشور آمده بودند و دو نفر از آنها از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری و وابسته به کشورهایی بودند که با ما همسایه نیستند. 
حجت‌الاسلام خطیب همچنین گفت: از مردم می‌خواهم در به کارگیری اتباع غیرمجاز حساسیت داشته باشند. اگر دنبال کار یا اجاره روزانه منزل هستند، حساسیت داشته باشند. در برخی موارد برای حفظ ظاهر با خانواده همراه می‌شوند. کنترل‌های مرزی افزایش یافته است اما آنها تلاش می‌کنند تجهیزات خود را از داخل تهیه کنند و فروشندگان نسبت به فروش موادی که استفاده دو منظوره می‌شود به این افراد حساس باشند و دقت کنند.
  وزیر صمت: سالی ۱۱۰ هزار خودروی «ری را» ساخته می‌شود
عباس علی‌آبادی، وزیر صمت هم در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره خودروی «ری‌را» اظهار کرد: خودروی ری را تقریبا بیشتر آپشن‌ها برای رقابت با خودروهای خوب دنیا و استانداردهای دنیا را دارد. مهندسی و طراحی این خودرو داخلی است و با برند ایران عرضه می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت این خودرو زیر یک میلیارد تومان خواهد بود؟ گفت: بله.
وزیر صمت افزود: سالی ۱۱۰ هزار دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود.
علی آبادی خاطرنشان کرد: ری‌را برگرفته از یک نام ایرانی است. این خودرو دو گونه موتور دارد و ۶۷ درصد در داخل ساخته شده است. امیدواریم مردم از کیفیت این خودرو راضی باشند، چون این خودرو یک تحول تازه در صنعت خودروسازی است.
وی خاطرنشان کرد:‌ جامعه یک مقدار التهاب داشت که به نظر من این التهاب به زودی گرفته خواهد شد. واردات خودروهای نو و کارکرده آزاد است و تولید هم امسال به ۱.۷ میلیون می‌رسد. امسال ۱۰ هزار خودرو وارد کردیم. بیش از ۱۵۰ هزار ثبت سفارش داشته‌ایم و ثبت سفارش‌ها باز است. واردات خودرو با همین روند ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه به دنبال این هستم که قیمت گذاری دستوری را از خودرو خارج شویم، گفت: واردات خودرو برقی و هیبریدی محدودیتی ندارند. در تدارک توسعه زیرساخت این خودروها هستیم. در حال توسعه شارژهای این خودروها هستیم. می‌توانیم همه نیازهای کشور را تا پایان سال تامین کنیم.
 سخنگوی دولت: آیین‌نامه حمایت مناسب از گزارشگران فساد تصویب شد
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه هیئت وزیران تشکیل شد و وزرا و اعضای هیئت دولت گزارش عملکرد خود را ارائه کردند.
وی ادامه داد: اولین آیین‌نامه اجرائی قانون برنامه هفتم توسعه تصویب شد. آیین‌نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان را داشته‌ایم اما مصوبه اولین آیین نامه بعد از ابلاغ برنامه هفتم توسعه است. بر اساس این آیین‌نامه برای صیانت بهتر از اموال عمومی، مشوق‌هایی برای مدیران و کارشناسان و حقوقدان در همه دستگاه‌های اجرائی پیش‌بینی شد.
سخنگوی دولت بیان کرد: آیین‌نامه حمایت مناسب از گزارشگران فساد تصویب شد و پیش‌بینی لازم برای حمایت از این افراد در این لایحه انجام 
شد.
وی ادامه داد: در آیین نامه سازوکارهای مناسب برای حمایت از گزارشگران فساد پیش‌بینی شده است؛ امکان رتبه‌بندی گزارش‌ها و پیش‌بینی محرمانگی گزارش‌ها در این آیین نامه دیده شده است.
بهادری خاطرنشان کرد: همچنین هیئت وزیران در راستای اجرای قانون بودجه، برای افزایش کمک پرداختی مراکز توان بخشی و همچنین افزایش حق ‌پرستاری معلولان موافقت کرد.
سخنگوی دولت همچنین گفت: رئیس‌جمهور منتخب بر اجرائی‌سازی سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب تاکید دارد که موضوعات متنوع و متعددی در این راستا وجود دارد؛ مثلا عادلانه‌سازی پرداخت‌ها یکی از این موارد است که نیمه تمام مانده است. لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارسال شده که باید تصویب شود و آیین‌نامه‌هایی وجود دارد که باید اجرائی شود.
 وزیر اقتصاد: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول امسال ۱۲ تن ثبت شده است
همچنین خاندوزی، وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۳ گفت: میزان رشد منابع بودجه در ۴ ماهه اول امسال نسبت به ۴ ماهه مشابه سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۰ درصد افزایش داشته است که سهم قابل توجهی از این افزایش به رشد درآمدهای نفتی و سایر درآمدهای جاری و مالیاتی دولت بر می‌گردد.
وی با بیان اینکه در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۳ شاهد افزایش ۸ درصدی صادرات غیرنفتی نسبت به ۴ ماهه اول سال گذشته هستیم، افزود: عدد صادرات غیرنفتی به ۱۷میلیارد و ۴۶۳ میلیون دلار رسیده است. همچنین رشد وزنی صادرات غیرنفتی کشور در مقایسه با مدت مشابه، ۴ درصد بوده است.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه میزان افزایش واردات کشور ۶ درصد نسبت به ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بوده است، ادامه داد: نیم درصد رشد وزنی واردات و ۸ درصد رشد وزنی صادارت در مقابل ۶ درصد افزایش ارزش واردات و ۸ درصد افزایش ارزش صادرات بوده است.
خاندوزی در ادامه توضیح داد: گرچه با لحاظ درآمدهای نفتی تراز جاری کشور مثبت است اما اگر نفت را محاسبه نکنیم تراز جاری گمرکی کشور از منفی ۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در ۴ ماهه اول سال گذشته به منفی یک میلیارد دلار در ۴ ماهه اول امسال رسیده است که نشان‌دهنده کاهش خیلی شدید تراز غیرنفتی کشور است.
وزیر اقتصاد به جزئیات اقلام وارداتی در ۴ ماهه اول سال اشاره کرد و افزود: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول امسال ۱۲ تن ثبت شده است که این عدد پارسال ۳ تن و سال ۱۴۰۱ نزدیک صفر بود. اکثر واردات شمش طلا از مبداء فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود.
وزیر کار: تامین اشتغال باید پیگیری شود تا نرخ بیکاری همچنان کاهش یابد
سید صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین ماموریت وزارت کار صیانت از حقوق بازنشستگان است و حتما باید به این موضوع توجه شود. تامین اشتغال هم باید پیگیری شود تا نرخ بیکاری همچنان کاهش یابد. این دو ماموریت در دولت بعدی هم باید ادامه دهد.
وی ادامه داد: برای دولت آینده در این زمینه آرزوی موفقیت دارم. پس از شهید رئیسی، هر کسی رئیس‌جمهور شود کار سختی دارد و دعا می‌کنم دکتر پزشکیان موفق شود.
  رئیس بنیاد شهید: برخی از گزارش‌هایی که همکاران دادند حتی برای خود بنده جدید بود
امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه  جلسه هیئت دولت در  جمع خبرنگاران گفت: یک فصل پرکار و همکاری مؤمنانه و مجاهدانه را در دولت سیزدهم تجربه کردیم و در این دو روزی که همکارانم گزارش می‌دادند برخی از گزارش‌های حتی برای خود بنده جدید بود.
وی‌افزود: معلوم می‌شود که در دولت سیزدهم کارهایی انجام شده است که هنوز درست گفته نشده است. امیدوارم خداوند رحمان زحمت همه همکاران من را قبول کند، روح بلند شهید رئیسی از ما راضی باشد و برادران و خواهرانی که بعد از ما می‌آیند بتوانند در کارهای خود موفق باشند.
 معاون اجرائی رئیس‌جمهور: سفرهای استانی رئیس‌جمهور یکی از افتخارات دولت سیزدهم بود که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید داشتند
محسن منصوری، معاون اجرائی رئیس‌جمهور نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره محل بعدی خدمت خود اظهار کرد: من در خارج دولت سعی می‌کنم کمک‌کار دولت باشم. من نیروی بنیاد مستضعفان هستم و قبل از حضور در دولت سیزدهم در این بنیاد بودم که شهید رئیسی از من دعوت کرد و من ابتدا به عنوان استاندار تهران و بعد معاون اجرائی رئیس‌جمهور به دولت آمدم و پس از استقرار دولت چهاردهم به بنیاد مستضعفان بازمی‌گردم.
وی ادامه داد: سفرهای استانی رئیس‌جمهور یکی از افتخارات دولت سیزدهم بود که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید داشتند. این سفرها منجر به حل مشکلات کشور می‌شد و آورده‌های بزرگی برای کشور داشت که امیدوارم دولت بعدی این سفرها را ادامه دهد.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: به دانشگاه برمی‌گردم
محمد اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حاشیه جلسه دولت، اظهار کرد: ترجیح من این است که بتوانم خارج از دولت هر کمکی که دولت بعدی نیاز داشته باشد، ارائه کنم. معلم دانشگاه هستم و به دانشگاه برمی‌گردم.
وی ادامه داد: فکر نمی‌کردم این‌قدر زود تمام شود؛ این تقدیر الهی بود. ما خودمان را آماده کرده بودیم بسیاری از اقدامات خود را تکمیل کنیم. دلم نه برای وزارت، بلکه برای همکاران تنگ می‌شود.
وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: در زیرساخت‌ها کارهای خوبی صورت گرفته و در حوزه تنظیم‌گری و تولید محتوا اتفاقات خوبی افتاده است. امیدوارم دوستانمان این مسیر را ادامه دهند.
 
اوجی:  افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم
وزیر نفت از افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تولید نفت از ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۹۹ به اکنون به ۳.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است؛همچنین در حوزه گازهای مشعل تاکنون ۱۶ میلیون مترمکعب جمع‌آوری شده که به ۳۰ میلیارد متر مکعب نیز خواهد رسید.
جواد اوجی، وزیر نفت در ارائه گزارش عملکرد خود در هیئت دولت گفت: در ابتدای دولت ۸۷ میلیون بشکه میعانات گاز و ۲۰ میلیون بشکه نفت سنگین و فوق سنگین روی آب داشتیم که این موضوع باعث می‌شد ذخایر ذخیره‌سازی ما پر شود و با کاهش تولید گاز نیز همراه باشیم؛ اما با خنثی‌سازی تحریم‌ها توانستیم این میزان را به فروش برسانیم در صورتی که دولت قبل به ازای برای نگهداشت این میزان ۱۲ کشتی VLCC را خریداری کرد که هزینه سالانه نگهداشت این میزان برابر با ۴۶۵ میلیون دلار در سال بود.
وی افزود: در حال حاضر این میزان از میعانات گاز در ۳۷ مینی ریفاینری تبدیل به فرآورده می‌شود و ارزش افزوده ایجاد شده که به عبارتی به معنای جلوگیری از خام‌فروشی است.
وزیر نفت گفت: تولید نفت نیز با افزایش ۶۰ درصدی از ۲.۲ میلیون بشکه در روز به ۳.۶ میلیون بشکه در روز رسید و در حوزه گازهای مشعل نیز تاکنون ۱۶ میلیون متر مکعب جمع‌آوری شده که این میزان به ۳۰ میلیارد متر مکعب نیز خواهد رسید
اوجی اظهار داشت: توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان، فاز ۱۱ و ۱۴ پارس جنوبی با حمایت از صنعتگران داخلی در این دولت صورت گرفت. سال ۱۴۰۲ وصول درآمدهای نفتی برابر با ۲۸.۴ میلیارد دلار بود که این عدد در سال ۱۳۹۹ برابر با ۹ میلیارد دلار بود.
وی گفت: ما در بهینه‌سازی نیز ۳۶ میلیارد دلار پروژه تعریف کردیم و توانستیم تامین سوخت پایدار در کشور را با توجه به خنثی‌سازی حملات سایبری به سرانجام برسانیم و تامین ارزی کشور را هم به خوبی انجام دهیم.
وزیر نفت ادامه داد: ظرفیت پالایشگاهی از ۲.۱میلیون بشکه در روز به ۲.۳ میلیون بشکه در روز رسید و تولید گاز ۵۰ میلیون متر مکعب و درصد تولید نفت نیز ۶۷ درصد افزایش پیدا کرده است.
اوجی افزود: تولید بنزین به ۱۱۴ میلیون لیتر در روز رسید در حالی که مصرف بنزین از ۸۷ میلیون لیتر در روز به ۱۲۳ میلیون لیتر در روز رسید؛ همچنین گازرسانی به صنایع به ۱۶۹ میلیون متر مکعب در روز و به نیروگاه‌ها به ۳۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.
وی بیان کرد: صادرات نفت ما در سال ۹9-۹8 برابر با ۲۶۹ میلیون بشکه در سال بود که در سال گذشته این عدد به ۵۶۵ میلیون بشکه در سال رسید و در چهارماهه اول امسال این عدد برابر با ۲۰۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.
وزیر نفت گفت: ارزش صادراتی این میزان نیز از ۹.۸ میلیارد دلار سال ۱۳۹۹ به ۳۶ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ و در چهارماهه اول امسال به ۱۴.۵ میلیارد دلار رسیده است.
وی با بیان اینکه هر ۱۰۰هزار بشکه نفت، ۲.۸ میلیارد دلار عایدی دارد، بیان داشت: وصول درآمدهای نفتی نیز از ۶.۸ میلیارد دلار سال ۱۳۹۹ به ۲۵.۵ میلیارد دلار سال ۱۴۰۲ رسید. همچنین صادرات پتروشیمی نیز از ۲۴ میلیون تن به ۳۰ میلیون تن سال رسید.
اوجی گفت: به گواه مرکز آمار نیز رشد گروه نفت و گاز در سال گذشته به ۲۰ درصد رسیده است و در این دوره ۲ هزار و ۱۰۰ نیروی فارغ‌التحصیل را از دانشگاه صنعت نفت جذب کردیم.
 
  وزیر نیرو: تولید برق کشور به ۳۳۲ میلیارد کیلووات ساعت در سال رسید
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم بیان کرد: گزارش مختصر از حوزه آب و برق ارائه می‌کنم. این گزارش حاصل هدایت و مدیریت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و دولت محترم و حاصل تلاش ده‌ها هزار همکار ما اعم از مدیران مهندسین کارگران شرکت‌های پیمانکاری مهندسین مشاور و شرکت‌های دانش‌بنیان هست. وی افزود: در شروع دولت سیزدهم مجموعه مشترکین ما در صنعت برق، ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود؛ در حال حاضر تعداد مشترکین به ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار اشتراک رسیده است. این بالغ بر ۳ میلیون اشتراک صنعتی و کشاورزی، تجاری، عمومی و خانگی به مشترکین ما افزوده شده است. وزیر نیرو ادامه داد: کل افزایش برق تولیدی و مصرفی کشور از ۲۸۷ میلیارد کیلووات ساعت در سال به ۳۳۲ میلیارد کیلووات ساعت رسیده، این رشد برابر با ۴۷.۵ تراوات ساعت است. سرانه رشد یعنی سالانه ۱۵.۲ میلیارد کیلووات ساعت به تولید و مصرف کشور اضافه شده و بیش از ۸۰ درصد افزایش تولید در بخش صنعت و واحد‌های تولیدی کشور مصرف شده است.



 

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۵/۰٤، ۱۱:۳۷:۳۷       بازدیدها: 101